Gå til innhold

Ny gamingrigg

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som kan si om dette ser bra ut eller ikke? Utallige år siden sist jeg spillte/bygde pc, så er ikke helt oppdatert på markedet..

http://www.komplett....B6-55E6A928DB71

Ser at jeg kan spare noen hundrelapper på å handle fra bl.a dustinhome, brukte bare komplett til å lage meg ei liste.

Kunne godt tenkt meg 15000 som makspris. Har du noen tips til hva jeg kan kutte ned på?

Kommer for det meste til å bli brukt til spilling, BF3, Skyrim osv, kanskje jeg prøver meg på mmo som f.eks. TSW

I andre rekke kommer vanlig bruk, bilder, surfing, film o.l.

Er det noe jeg ikke har tenkt på?

Edit: Kunne vel gått ned til 7-750w på strømforsyninga kanskje?

Endret av Kjågen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har vel du kjøpt videoredigerings maskin med i7 3770k så da hadde vertfall vurdert SLI oppsett eller gått ned til i5 3570k og heller overklokket.

Angående Sony Blu-Ray Writer BD-5750H SATA, BD-R : 8x, BD-R XL: 4x, BD-R LTH: 6x, DVD±R: 8x, CD-R: 24x,Bulk,Slim,BLACK så er vel dene for laptop og og små ITX kabinettet så litt bortklastet med penger.

Hadde heller valgt Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM

SATA 6Gb/s (SATA3.0) 520MB/320MB/s read/write, Basic Kit SSD disk.

GIGABYTE GEFORCE GTX 670 OC 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP winforce x3.

Lenke til kommentar

Deler synspunktene til LMH1.

Dog ville jeg heller ha sett på ASUS GTX 670 DCUII enn Gigabyte sin.

Ellers ville jeg heller ha gått for en Corsair AX 750W enn HX 850. 750W er mer enn nok, og AX er en bedre modell. Da vil du ha en god strømforskyning i minimum 5 år fremover.

-Deluze

Lenke til kommentar

Hei, laget hele listen på dustin for deg ;)

med noen små forandringer:

La ved en HDD da jeg så du ikke hadde det i din egen liste.

Byttet CPU

Byttet til bedre SSD

La ved bedre ram(har ikke så mye å si egentlig)

Gikk ned et hakk på hovedkortet, har du virkelig bruk for thunderbolt?

Bedre strømforsyning

La ved cpu kjøler for å få lydnivået enda mer ned.

Ang tastaturet, har du sitt på dette? http://www.dustinhome.no/product/5010393460/microsoft-sidewinder-x4-keyboard-usb/

og musen?: http://www.dustinhome.no/product/5010598720/logitech-optical-mouse-g400-usb/

ja, jeg vet det er smaksak, men kommer nå med alternativer :)

post-89286-0-38791100-1344072040_thumb.png

Endret av sveibuen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Thunderbolt har man vel kanskje ikke stor bruk for enda. Etter å ha tenkt meg om to ganger, så har jeg heller ikke bruk for blu-ray, ser heller film på 100" lerret eller 52" flatskjerm ;)

Ang. i7 har jeg hørt folk si at det er overkill, men tenkte å være en anelse fremtidsrettet. Har som sagt ikke bygd eller spillt på pc på 8-10 år, så jeg aner ikke hva som kreves av spill i dag, eller hvor rask utviklingen er.

Dere skal ha tusen takk for tips og forslag, setter stor pris på det :)

Edit: Angående tradisjonell HDD har jeg en på 320GB, en på 500GB og en på 1TB, så det skulle holde ei stund, glemte å påpeke det i første post :)

Endret av Kjågen
Lenke til kommentar

Hovedkortene fra Asus er konge. Kjører "auto tune" også klokker den maskinen for deg til en fornuftig størrelse.

Har ikke vært borti klokking før, men skal ikke se bort fra at jeg prøver meg på det :)

Hva med kabinettet? Bør jeg sette inn noen ekstra 140mm vifter, eller kjøler det greit?

Endret av Kjågen
Lenke til kommentar

Overklokking er artig og interessant, så det bør du leke litt med :)

Kabinettet (gitt at det er Define R3/4 det er snakk om) kjøler godt til å være såpass støyisolert. Hvis du setter inn flere vifter må du ta bort deler av støyisoleringen.

Jeg anbefaler deg å kjøpe maskinen først, bruk den litt, mål temperaturer, for deretter å avgjøre om du vil har flere vifter inn i den.

-Deluze

Lenke til kommentar

Antar at Microsoft skal ha blodpris på Windows 8 også, når det slippes om et par mnd, kanskje like greit å kjøre på XP frem til da for å slippe å punge ut for to OS, så tett innpå hverandre?

R4 jeg har basert meg på ja, likte godt designet på Fractal sine kabinetter :)

Endret av Kjågen
Lenke til kommentar

Antar at Microsoft skal ha blodpris på Windows 8 også, når det slippes om et par mnd, kanskje like greit å kjøre på XP frem til da for å slippe å punge ut for to OS, så tett innpå hverandre?

MS skal egentlig ikke ta "blodpris" for Win 8, Jeg vet ikke prisen på fullversjon, men oppgradering som tidligere kostet 900kr skal koste noe som 250kr eller noe i den duren :)

Edit: Kan også legge til at Deluze sitt oppsett ser nydelig ut, kunne vært noe jeg hadde kjøpt selv hvis jeg skulle hatt ny PC ;)

Endret av Olestokk
Lenke til kommentar

Edit: Kan også legge til at Deluze sitt oppsett ser nydelig ut, kunne vært noe jeg hadde kjøpt selv hvis jeg skulle hatt ny PC ;)

Takk for det! Men nå er det vel strengt tatt sveibuen sitt oppsett :)

-Deluze

Edit: Og velkommen tilbake! Jeg antar at du har hatt ferie eller noe slikt da jeg ikke har sett stort til deg den siste tiden.

Endret av Deluze
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for det! Men nå er det vel strengt tatt sveibuen sitt oppsett :)

-Deluze

Ja daså, da skal det bukkes for Sveibuen også ;)

Og velkommen tilbake! Jeg antar at du har hatt ferie eller noe slikt da jeg ikke har sett stort til deg den siste tiden.

Jo takk. Har vært på ferie og vært sykmeldt jeg...

Hmm, tror det egentlig ikke før jeg ser det

Såklart, koste skal det, men det skal koste mindre. Windows 7 fullversjon koster nå for tiden $180-200. Det jeg har fått med meg av hva fullversjon av Windows 8 skal koste er mellom $80 og $100. Utifra det at Microsoft har ganget dollar prisen med mellom 8 og 8,3 på sine produkter i "Microsoft Store" for å få den norske prisen kan vi regne oss til mellom 650 og 800kr. Deretter selger butikker som Dustin og Komplett Windows 10-15% billigere enn Microsoft. Da kan det jo enkelt bli mellom 550kr og 700kr i norske butikker. Men, nå har jeg aldri vært så god i matte egentlig da :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...