Zero1609 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Hei, har nettopp kommet hjem fra New York, har vært innom en butikk som heter B&H og har handlet to nye objektiver, men nå ønsker jeg og kjøpe renseutstyr av dem via nettbutikken. Når jeg var innom siden og har valgt alle varene, da når jeg skulle kjekke ut så skulle de beregne frakt og tax, men det var nul på tax, så jeg lurer på om jeg trenger og betalle ekstra ettter at varene har ankommet. Tussen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 http://toll.no/templates_TAD/Subject.aspx?id=66240&epslanguage=no Om verdien overstiger 200 NOK må du belage deg på å betale 25% MVA, og antakeligvis et fortollingsgebyr om det blir sendt med vanlig post. Dette er på ca en hundrelapp. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Om verdien på varen overstiger 200 første frakt, så blir det 25% moms på prisen for både varen og frakt, pluss et fortollingsgebyr på en hundrings eller to. Og ja - glem alt om norsk reklamasjonsrett og forbered deg på å sende varen tilbake til USA hvis du skulle ha noen garantiproblemer. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Se om du finner tilsvarene utstyr på eBay til under 200 Nkr så slipper du styret med mva/moms. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Hei, har nettopp kommet hjem fra New York, har vært innom en butikk som heter B&H og har handlet to nye objektiver, men nå ønsker jeg og kjøpe renseutstyr av dem via nettbutikken. Når jeg var innom siden og har valgt alle varene, da når jeg skulle kjekke ut så skulle de beregne frakt og tax, men det var nul på tax, så jeg lurer på om jeg trenger og betalle ekstra ettter at varene har ankommet. Tussen takk for hjelpen. Hva slags renseutstyr er det du har sett på? Vil tro du ikke sparer så mye på det kontra å kjøpe det i Norge. Har du sammenlignet priser på Japan Photo/Foto Video/AV-hardware mot B H Photovideo? Andreas Lenke til kommentar
Zero1609 Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 30$ og 790 kr, det er vel den forskjellen på sensor swab Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Da blir hovedbeløpet under 200Nkr så du slipper mva/moms. Lenke til kommentar
Zero1609 Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 men jeg bestilte selvfølgelig mer en det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå