*F* Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Ok. Et scenario mange sikkert kjenner fra f.eks film. - Du treffer en mann/kvinne og gifter deg med vedkommende. - Dere har et bra forhold og en dag skal din partner ut på fisketur - Han/Hun kommer aldri tilbake, og båten blir ikke funnet, etter en stund innser du at partneren har avgått med døden. - Du finner deg en ny partner og gifter deg med denne, dere får også et veldig bra forhold. - Et par år senere står plutselig din gamle (forventet døde) partneren på døren. Hva gjør du`? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) Jeg hadde spurt om hvorfor hun stakk av med båten. Edit: hadde nok ikke tatt tilbake den gamle partneren. Endret 3. august 2012 av Notelitten 4 Lenke til kommentar
Lafro Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Jeg hadde spurt om hvorfor hun stakk av med båten. Edit: hadde nok ikke tatt tilbake den gamle partneren. jup! Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Ta tilbake en som har forlatt deg i flere år og plutselig er donnehigen? Hvem gjør det når man har ny partner? 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 PS: Den gamle partneren strandet på en øde øy og ble ikke reddet før et par år etter da noen tilfeldigvis fant vedkommende. Altså. Partneren "sviktet" deg ikke sånnsett. 1 Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Hadde nok blitt hos nåværende partner. Jeg hadde jo gått videre med livet og ser ingen grunn til å endre på det. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Hehe.. den filmen er bra! Cast away har jeg faktisk i dvd-hylla. For å være ærlig så har jeg INGEN PEILING på hva jeg hadde gjort i den situasjonen. Helt umulig å forutse for min del. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Interessant problemstilling. Slik jeg ser det fins det intet fasitsvar, så lenge man ikke helt prinsipielt ville valgt den ene over den andre pga ulike grunner. Dette har jo med følelser å gjøre. Kanskje jeg elsker min nye kone over alt på jord, og da går jeg jo ikke tilbake til min eks-kone. Men kanskje jeg blir god venn med eks-kona, og så får jeg følelser etter hvert. En slik situasjon forandrer seg jo med urviseren. Rent praktisk ville jeg snakket mye med min eks-kone og vist henne at jeg stilte opp for henne om hun trengte meg. Hun er sannsynligvis uvant med samfunnet og alt som er, etter sin Cast Away-tilværelse. Jeg hadde introdusert henne for min nåværende kone, og fått konen min til å forstå hvorfor jeg tilbringte tid med eksen. Om/når ting gikk bra med eksen ville jeg sannsynligvis (basert på det jeg vet om meg selv per i dag) prøvd å ha så lite med henne å gjøre som mulig, hovedsaklig i respekt for min nåværende kone men også i frykt for trekantdrama (nettopp det å unngå problemstillingen i førstepost). Jeg tenker nemlig at man ikke automatisk får tilbake følelsene man har hatt for en eks, i en slik situasjon. Lenke til kommentar
Secretalias Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Polygami. Problem solved. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Polygami. Problem solved. Tengte det samme Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Liker at ts sikter til "mange filmer" nå er dette eksemplet TS gir så spesifikt at vi alle vet vilken spesifikk film det kommer fra right? eller er det bare meg? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Jeg har når sett konseptet i flere filmer (dog ikke akkurat mange), ikke spør meg om hvilke filmer for jeg husker ikke navnet på dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå