Aldi Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Som overskriften viser, lurer jeg på om den nye linsen kan brukes på 550D, og få bedre autofokus på video ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Du kan fint bruke objektivet på EOS 550D; men om du får noe bedre AF ytelse på video, det er jeg usikker på. Stiller meg faktisk tvilende til det. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Ja, det kan brukes på 550D. Nei, du får neppe noen fantastisk endring i autofokus. Du har fremdeles ikke følgefokus, men fokus burde være marginalt jevnere. Den "nye" funksjonaliteten gjelder først og fremst 650D og fremtidige hus. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Som de andre sier - Ja, du kan bruke den. MEN - du vil fortsatt ikke få autofokus ved filming. Lenke til kommentar
Aldi Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 OK, takker for svar...... Så da får jeg selge mitt 2 mnd gamle EOS 550D, for ønsker meg veldigt følgefokus på video . . . Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Er nok beste løsning det, her kan du se generelle bruktpriser og anbefaler bruktmarkedet på Foto.no "gratis" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) OK, takker for svar...... Så da får jeg selge mitt 2 mnd gamle EOS 550D, for ønsker meg veldigt følgefokus på video . . . Hvis følgefokus på video er veldig viktig; så er jeg usikker på om Canon er rett valg; eller speilrefleks/speilløst system i det hele tatt. Endret 3. august 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Aldi Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 OK, takker for svar...... Så da får jeg selge mitt 2 mnd gamle EOS 550D, for ønsker meg veldigt følgefokus på video . . . Hvis følgefokus på video er veldig viktig; så er jeg usikker på om Canon er rett valg; eller speilrefleks/speilløst system i det hele tatt. Det kan du nok ha rett i, men har godt videokamera som jeg bruker, Sony PC1 :-) men for å slippe å bære med seg flere ting, så hadde det vært fint med fotokamera med video funksjon og følgefokus . . . Når man plutselig får bruk for det, så ligger videokamera hjemme :-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå