LMH1 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) Hei vet noen igjen hvordan man lager linux installasjon i windows 8 på en SSD disk partion 1? Prøver å gjøre dette ved å bruke Fat32 med størrelsen er kun 8 GB. Og jeg har brukt: C:\> diskpart DISKPART> list disk DISKPART>select disk 0 DISKPART> list partition DISKPART>select partition 1 DISKPART> active DISKPART> exit Når jeg forsøker å boote SSD disken der jeg kopiert en linux distribusjon funger det ikke så jeg vet ikke om det er windows 8 customer preview som er problemet kopierte kun innholdet fra ISO filen. Har også prøvd Lignende sak for usb men det funger ikke så da er det bedre å bruke SSD disken. Har noen råd her? Eller må jeg brenne på DVD? Det funger dårlig i windows 8 på grunn av dårlig drivere, når jeg starter installasjons SSD disken her får jeg: System is already installed starting windows... Endret 3. august 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Det høres ut som at du kanskje heller skal forsøke Ubuntu + wubi. (JFGI) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Ubuntu er veldig kronglete på min maskin, spesielt fordi jeg har ATI skjermkort og USB3 kort. I så fall må jeg prøve Ubuntu 12.10 Alpha 3 og da har jeg mere tro på opensuse 12.2 RC1 er mere stabil. Så da tror jeg heller brenner det ut på DVD med en annen maskin om ingen har andre forslag. Endret 4. august 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 Nå har jeg fått installert opensuse fra DVD. Så det er ikke så viktig lengere, godt mulig opensuse ikke støtter dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå