Gjest Slettet+25fdg Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) Jeg har fiber fra Altibox, hvor jeg har satt opp en FTP-server på 100/100 Mbps. Kobler jeg meg til denne fra andre steder får jeg full hastighet ned der jeg er, bortsett fra når jeg er på steder med internett fra Get. Der stanger overføringshastigheten konstant på rundt 2 MB/s. Har testet 3 Get-lokasjoner og alle gir samme resultat. Er det noen som har noe erfaring med dette, og vet grunnen til hvorfor det skjer? Struper Get hastigheten inn fra Altibox, eller struper Altibox ut til Get? Er det noe annet som kan forårsake dette? På forhånd takk for svar. Endret 3. august 2012 av Slettet+25fdg Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Det virker jo slik, ja. Teknisk sett er det i alle fall ikke noe problem for dem å gjøre det. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Ta en titt på tråden NTE Fiber: Treghet, på tide å bli ufin...? hvor noe av den samme problemstillingen diskuteres. Kanskje må Altibox få til bedre peering med andre ISPer, noe er i alle fall ikke helt 100 %. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+25fdg Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 OK, takker! Ligner mye på dette problemet ja. Jeg har nå tatt kontakt med Altibox for å prøve å finne ut hvor feilen ligger. Poster resultatet her om litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå