Gå til innhold

BARE for dere som liker dance/trance

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei folk!

må bare begynne med å si at jeg elsker trance/techno over det meste på jord... Detter fører og til en del problem ettersom det store flertall av de jeg kjenner har bestemt seg for at slik musikk er meningsløs, & ikke er åpne for diskusjon... :roll: Jeg er, however, personlig mindre glad i hylende dance-damer, men for all del, hvis de kan synge er det greit.

så til sangen:

Dette er slettes ikke verst. Jeg liker introen, men mener at resten av sangen blir litt for mye "happy-dance", men for all del dette er noe av den beste "hjemmesnekringa" jeg har hørt på lang tid, så dere er nok på rett vei.

Til slutt vil jeg bare anbefale den beste gratis-trance sida jeg har kommet over hittil:

http://www.mp3.com/tc

som sagt: ikke verst

takk for meg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Trodde denne tråden var død lenge før sept. men jeg tok tydeligvis feil! :)

Fint å høre at dere liker musikken. Vi har muligens en ny sang på gang (trylle med ord...hehe), og det vil bli postet en ny post om denne hvis vi gidder å lage den! :lol:

Ellers så ble musikken vår spillt på DEMO-hjørnet hos MPETRE, men det var en vikar som spillte der, og ifølge "vitner" snakka han bare dritt om musikken vår etter å ha spillt bare noen sekunder av den. Så kritikken vi fikk der var ikke akurat særlig konstruktiv....men men.

fint å høre fra dere!!

Lenke til kommentar

Ellers så ble musikken vår spillt på DEMO-hjørnet hos MPETRE, men det var en vikar som spillte der, og ifølge "vitner" snakka han bare dritt om musikken vår etter å ha spillt bare noen sekunder av den. Så kritikken vi fikk der var ikke akurat særlig konstruktiv....men men.

fint å høre fra dere!!

-du/dere burde heller sendt in "In Ireland"

-Det vakk'e no' vikkar som spile den, d var howard himself

-de er forresten jævla harde på kritikken der( :-? )

Lenke til kommentar
:smile:

Veldig bra syns nå jeg!!! Lasta ned 4-5 sanger og "calling you" og "Launch" falt veldig i smak..! 8)

Disse skal spilles til helga. Da skal jeg være DJ på diskoteket her i Seljord. Dyrskun med over 70000 besøkene!!!

Stå på guttar!!!

:yes:

Jeg får bare lastet ned til min media player,og ikke til selve hardisken.Jeg forstår det som om det skal gå ann og lagre denne på hd,sant?Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar

fint å høre fra dere!!

-du/dere burde heller sendt in "In Ireland"

-Det vakk'e no' vikkar som spile den, d var howard himself

-de er forresten fordømte harde på kritikken der( :-? )

ok. sendte inn in ireland også, men de spillte bare nr 1 på cdn.

...men men. Verden går jo ikke under fordi om howard ikke liker musikken vår :D Driver som sagt med et nytt prosjekt nå som kanskje kan bli litt gøy, selv om jeg har mine tvil :)

Lenke til kommentar

Denne tråden begynner vel å bli litt gammal, men jeg så den ikke før i dag, så jeg våger meg med noen ord forde.

1. Om Howard sier noe galt om låtene deres, så husk på "Bånn gass! jeg vil ha mer jeg vil ha fler..." <--- Howard er litt sår over den låta :p

2. Til han ene som mente trance låter ofte blir for lange:

Trance låter som ikke etterfølges av ordene "Radio Edit" eller "Radio Mix" er ikke beregnet på spilling på radio, men på diskoteker. Disse skal helst ha et minutt eller helst 2+ før de tar av over hodet. Dette for at DJ'ene skal få tid til å gjør litt kreativt med overgangene mellom låtene. En god trance låt bør være fra 6 minutter og oppover.

Ang låta "Launch".

Typisk Radio Edit, greit nok det forsåvidt, men jeg savner litt flere lange partier hvor det ikke skjer så mye, og litt lengre oppbyggningsfaser. Jobber selv med Reason, og vet derfor hvor vanskelig det kan være å få bra sound i hvert enkelt instrument, og hvor lett et annet kan føkke opp det som nettopp låt så fantastisk alene, men jeg synes spessielt lead instrumentet låter smule for tynt. Et tips, IKKE gjør mastring på gigant høyttalere med 15" bassere og sånt. Skaff er par rimelig monitorer (altså aktive studio høyttalere), da disse har en MYE mere lineær frekvensgang, vil dere høre lyden av LÅTA og ikke anlegget. Noe som låter bra på f.eks. Cervin Vega AL1000, kan meget godt ha et helt merklig forhold mellom bass og mellomtone/diskant på 90% av alle andre høyttalere. Selv bruker jeg en kombinasjon av Technics RP-DJ1210 headset (for å høre hvordan "diskotek soundet" er) og et forholdsvis lineært stereoanlegg, et par små PSB stativ-høyttalere og Sony TA-FB940 forsterker, som i allefall jeg synes låter FORHOLDSVIS lineært. Dette gir selvsagt ingen bassopplevelse i stil med diskotek, men man hører litt mer forholdet av mellom frekvenser i låta. Usj, ble mye om lyd nå. Forutenom det tekniske er låta grei. Den er godt håndtverk for å si det sånn, men den har ikke det drivet som skal til for å gjøre den til en ny stor Ibiza hit. Den er litt snill, og litt sånn "bestemor faktor". Altså den kan spilles for folk som ikke liker trance og likevel bli godtatt. Hadde vært spennede å høre noe litt mere kompromissløst ifra dere, da dere tydligvis har endel å fare med.

Dette er en typisk veldig tidlig eller veldig sent låt. Fungerer enten i begynnelsen av et set, eller helt mot slutten når man skal roe litt ned. Men lengden hindrer den egentlig ifra å bli brukt i et set uannsett.

Karakter 7/10

Måtte bare gi en karakter sånn for morro skyld. Som en liten oppsummering: Den mangler som sagt litt mere "power" eller "driv" for å gi den mer go'feeling. Litt er det å trekke for instrumentsoundet, men det er selvsagt bare en justeringssak. Spander litt mere fylde i beat'en (flere småting som skjer, en cymbal ekstra i ny og ne, en tom...osv osv) og kanskje beveg dere litt mer utenfor "tyggegummi-trance" oppskriften og jge tror dere har noe på gang.

Håper dette kan gi dere litt å tenke over før den neste låta, så den kan bli en ny "Cafe Del Mar" eller "Greece 2000" :p

Kanskje litt mye å håpe på det da ;)

P.S. Min personlige all-time favoritt er Marc et Claude - La (Moonman's Flashover Remix)... Ta en lytt på den, så vil dere forstå hva jeg mener med "driv"... :)

Lenke til kommentar

LunarG: Tack for konstruktiv MYCKET konstruktiv kritikk!!! Ang lyd har du helt rett. Problemet er: Cash! :) Så inntil videre vil ikke mastringen vår bli helt hundre, noe vi ikke tar så veeeldig tungt (vi er jo tross alt på amatørstadiet!) :)

Som sagt er det et nytt prosjekt i gjerdet, som vil bli noe mindre tyggegummiaktig. Kanskje ikke Hubba bubba, men extra grønn els :D

synes det er _GØY_ at posten fortsatt lever! Keep'em coming!

Lenke til kommentar
En kommentar til... For noen år siden kom en nordmann med Alias'et "Pacific Blue" som en storm inn på VG-lister og alt sånt, men sine tyggegummi-trance låter... Låtene deres er i allefall MINST like bra som hans...

etter du har hørt stilen på musikken vår, komer det vel ikke som noen bombe at jeg faktisk synes at pacific blue er litt tøft. Men musikken er gammel, noe som høres på kvaliteten. Nesten så jeg får en slags tracker-følelse.

Lenke til kommentar

Beklager, men "Launch" var ikke så veldig bra gutter. Kjedelig, tynt mikset, veldig ordinære anslag på riffene og hihat/ride-bruk var veldig kjedelig. Kort fortalt synes jeg låta faller ned i samme bøtte som stort sett alt annet som kommer fra folk som ønsker å lage trance men som ikke helt får det til. Beklager. :)

Lenke til kommentar
:smile:

Veldig bra syns nå jeg!!! Lasta ned 4-5 sanger og "calling you" og "Launch" falt veldig i smak..! 8)

Disse skal spilles til helga. Da skal jeg være DJ på diskoteket her i Seljord. Dyrskun med over 70000 besøkene!!!

Stå på guttar!!!

:yes:

Litt sein posting, men når ingen andre kommenterte det så måtte nesten eg gjere det.

Så det er 70000 besøkende på diskoen i seljord? :lol::lol::lol:

Den må du drar lenger på landet med, viss det går an :D

Korleis får du til det? Er det på årsbasis da eller?

Lenke til kommentar
Beklager, men "Launch" var ikke så veldig bra gutter. Kjedelig, tynt mikset, veldig ordinære anslag på riffene og hihat/ride-bruk var veldig kjedelig. Kort fortalt synes jeg låta faller ned i samme bøtte som stort sett alt annet som kommer fra folk som ønsker å lage trance men som ikke helt får det til. Beklager. :)

:wink:

vi kan ikke tilfredsstille alle vet du :smile:

...men jeg skjønner poenget ditt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...