Gå til innhold

[Løst] Kjøpe ny PC eller oppgradere, hva er smartest?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger mer FPS når jeg spiller ArmA II. Når mye skjer på en gang begynner jeg ofte å lagge. Jeg mistenker jeg trenger et nytt skjermkort, men er ikke helt sikker på om det er kun det som er problemet - jeg trenger deres tips!

Windows 7 Ultimate, 64bit

i5 750 @ 2.67 GHz

ZOTAC GTX 260

4 GB RAM

Corsair TX650W/TX750W Power Supply

ASUS P7P55D EVO Motherboard

Er det verdt pengene å investere evt. en ny prosessor og skjermkort, eller begynner hovedkortet å bli utdatert også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er skjermkortet den klart svakeste delen. Så oppgrader til et GTX 560ti (under 2 000) eller GTX 670 (ca 3 000), så skal du komme langt. Alterntivt AMD i samme klasse. 4 GiB ekstra med minne kan også være OK.

Du har også noe overklokkingspotensiale.

Ny prosessor er ikke av særlig hensikt på 1156 sokkelen - du vil ikke få så mye mer ytelse med en i5 760 eller en i7 860 eller 870. Når da 1156 er en utgått sokkeltype så er det bare å glemme. Du må altså over på 1155 sokkel, dvs både ny CPU og hovedkort. Personlig mener jeg at i5 750 er bra nok sammen med de fleste spill når man har et skikkelig skjermkort. Så oppgradering av CPU og hovedkort bør du vente til Haswell (2013) med. Som igjen bruker en ny sokkel.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Her er skjermkortet den klart svakeste delen. Så oppgrader til et GTX 560ti (under 2 000) eller GTX 670 (ca 3 000), så skal du komme langt. Alterntivt AMD i samme klasse. 4 GiB ekstra med minne kan også være OK.

Du har også noe overklokkingspotensiale.

Ny prosessor er ikke av særlig hensikt på 1156 sokkelen - du vil ikke få så mye mer ytelse med en i5 760 eller en i7 860 eller 870. Når da 1156 er en utgått sokkeltype så er det bare å glemme. Du må altså over på 1155 sokkel, dvs både ny CPU og hovedkort. Personlig mener jeg at i5 750 er bra nok sammen med de fleste spill når man har et skikkelig skjermkort. Så oppgradering av CPU og hovedkort bør du vente til Haswell (2013) med. Som igjen bruker en ny sokkel.

Tusen takk for et så utdypende svar! Jeg setter svært stor pris på at du tok deg tid til å hjelpe meg. Du svarte på alle mine spørsmål og sitter ikke igjen med den minste tvil! Takk, igjen.

Endret av Newkiddo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...