Gå til innhold

Ny game pc! Hva syns dere om dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe ny pc som hovedsaklig skal bli brukt til gaming og bilderedigering. Har et budsjett på rundt 20.000kr.

Legger ved handleliste fra komplett.no. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1110141&su=ADD3EE48-8A35-41EB-8BB1-11ABD4B545B8

Ønsker å kjøre alle spill på full grafikk i 1080p oppløsning og helst opp mot 120 fps.

Noe som burde endres?

Har jeg glemt noe?

Er strømforsyningen kraftig nok til at jeg har mulighet til å kjøpe et ekstra skjermkort og kjøre SLI?

Takker for alle svar!

Endret av Trygveberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle spill på full grafikk og opp mot 120 fps klarer du ikke med det oppsettet der. For å dra de tyngste spillene (Metro 2033, BF3, etc) på slike verdier må du opp 8-12 000,- i grafikkløsning.

Men om du nøyer deg med at spillet skal se flott ut, uavhengig om innstillingene står på 95% eller 100% vil et GTX 680 være svært godt.

Du burde lese noen tester av GTX 670 synes jeg, for det er i grunn liten vits i å bla opp en tusenlapp ekstra for GTX 680.

Utover det bør du bytte ut prosessoren til en K-modell (i7-3770K). K'en indikerer at den har ulåst multiplier som gjør overklokking til en lek (og jeg antar at du har tenkt til å klokke med tanke på NH-D14).

Edit: Jeg hadde også valgt en 750W AX fremfor en 850W HX. Eventuelt en Seasonic X-760.

750W er nok også til 2x GTX 680.

-Deluze

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...