Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

finner ikke internet adapter

Anbefalte innlegg

hey.

Tildigere i dag instalerte jeg windows 7 på pc'en min og reformaterte den (under installasjonen av windows kan du trykke på format) det gjorde jeg fordi jeg fikk beskjed om det fra butikken.

Men nå finner ikke pcen min internet og ethernet kabel fungerer heller ikke.

Hvor kan jeg finne denne, vet ikke om jeg trenger å liste opp specs eller ikke om bare spør.

PS jeg har ikke noen cd'er som følte med til laptoppen. fordi det ikke ble sendt med noen fra tidligere eier.

edit: finner ikke noe på device manager.

Endret av Paeder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de har selvfølgelig ikke åpent i helger og stengte 16 i dag, noe annet som er mulig kan jeg laste ned driver fra intel ? Intel 802.11 a/b/g/n trådløst nettverkskort dette er nettverkskortet

Endret av Hårek
Fullstendig unødvendig sitering av innlegget over
Lenke til kommentar

Om du bare får tak i driver til et av nettverkskortene så burde du komme et stykke, da maskinen kan prøve å finne drivere selv, via Windows Update =)

Men om du går inn i enhetsbehandling, så finner du et av nettverkskortene der, med et gult utropstegn.. gå inn på denne, velg fanen "Detaljer", bla ned til "maskinvare-ider", der vil du finne noe som ligner dette (dette er for mitt realtek gbit kort): pci\ven\10EC&DEV_8168.. Om du googler dette, så bør du klare å finne litt info om kortet, evt et modell nr som du igjen kan søke etter for å finne driver ;)

Lenke til kommentar

Da vil jeg tro at network controller er trådløst, og ethernet controller er kabel nettverk.

Om du ikke skulle klare å få det til, via metoden jeg beskrev oppi her, så finnes det løsninger som gjør alt for deg.. men det innebærer nedlastning av noen ganske store filer..

Programmet heter driver pack solution (også kalt DPS), og kan kjøres fra en minnepenn f.eks.. Jeg har brukt dette med hell, flere ganger :)

Eneste negative, er at det autmatisk legger inn et oppdaterings program på pc'n.. Altså et lite program som kjører i bakgrunnen, som ser etter oppdateringer til DPS..

Men dette kan enkelt slettes via programmer og funksjoner inne på kontroll panelet ;)

DPS inneholder drivere til en god del enheter, men noen ganger går det feil.. kan isåfall ende med blåskjermer, plutselige systemkrasj osv.. pga feil i drivere.

Så dette brukes isåfall på egen risiko..

Om du vil prøve dette, så lastes det ned som ei torrent fil fra drp.su, og den fila du skal ha heter: DriverPack Solution 12.3 Full.

Lite utgaven har jeg ikke testa, men ser ut som om den ikke inneholder drivere.. men kun et program som finner ut hva du har i maskina, og lar deg installere drivere til disse enhetene.. men da er du avhenig av nett på den pc'n, og da er jo du like langt ;)

Mens full, kan lastes ned på en pc med nett, for så å brennes på dvd eller kopieres til en minnepenn eller ekstern harddisk, for så å kjøres på maskina du trenger drivere til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...