Gå til innhold

Erfaring med enkeltmannsforetak?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå sier du ikke så mye om hvilket fagfelt det er snakk om eller hvor seriøst du tenker, men noen tips:

Definér en startperiode/oppstartsfase

Spill på venner og bekjente, og leverer gjerne produkter/tjenester for redusert pris hvis det lar seg gjøre.

"Jeg er i oppstartsfasen og trenger referanser. Derfor leverer jeg billig" er et fint argument mange kjøper.

I tillegg gir dette greit med erfaring pluss referanser du kan vise til nye kunder senere.

Kvalitet

Gå for kvalitet, og oppretthold kontakt med kundene. I lengden tjener du bedre på en fornøyd kunde som betaler litt, men kommer tilbake mange ganger, enn en som betaler mye, men som forsvinner etter første prosjektet.

Prøv å bygge opp en merkevare. Noe som representerer deg og ditt foretak. Bruk gjerne litt penger på profilering i starten.

Få økonomisk hjelp

Hvis du kommer til å ha mange bilag og grei pengestrøm inn/ut vil jeg anbefale å prate med en økonomisk rådgiver så tidlig som mulig. Da får du ført ting og tang på rett vis helt fra starten, og slipper ekstraarbeidet med å grave opp gamle bilag, rette på gammelt regnskap osv i etterkant.

Så får du ha lykke til! :)

Lenke til kommentar

Flotte tips agm!

Jeg også planlegger å starte enkeltmannsforetak, men er litt usikker på hvordan man går frem. Er utdannet journalist, men har bred erfaring innen digital markedsføring, deriblant i stilling som markedssjef. På bakgrunn av dette tenkte jeg skulle starte på egenhånd.

Noen tips til hvordan jeg bør gå frem hvis jeg skal tilby tjenester innen overnevnte felt?

Har ikke opprettet firma, så dette er ikke en kontaktannonse eller reklame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...