klingtai Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 At Norge har gått med på a samarbeide med USA om å overvåke potensiale terrortrussler, osv. er ikke det samme som du har overdrevet i ditt innlegg. Joda, overvåkning bør vi ha, men man gir ikke dermed sagt overvåkningsinstansene skal ha overjordisk makt, slik som PST gjerne vil ha! Åpenhet om hvem/hva/hvor som blir overvåket har en utrolig preventiv effekt på eventuelle ekstreme grupperinger osv (trolig større enn hemmeligholdelse), slik at folk eventuellt kan vurdere selv, hvem eller hva folk vil ta avstand fra. Det vil også gi muligheter til å protestere, for folk som føler seg urettferdig behandlet/overvåket. Sannhet og åpenhet er det største våpenet vi har mot terror!! Hvordan er det norske folk i fare ved at USA bruker Norge som overvåkningspost? Please, si meg det. Jeg vil ANTA at det vil skje endringer i grunnloven om allemannsretten til naturen bl.a. Bruk av VLF-sonar* (Very Low Frequency), og desslike, som kan skade norsk natur og naturresursser, og dermed livsgrunnlaget for mange. Osv osv...... Nei, vi bør ikke godta alt. Det gjør ikke jeg heller, men jeg godtar kanskje ikke de samme ting som du, eller fokuserer mer på de aktuelle tingene som bør forandres. Skoler. Kollektivtilbud. Helse. Osv. Plenty av ting å ikke godta å prøve å få forandringer på. Aktuelle ting som ikke lever i fantasi verden til en paranoid freak. Ja kall meg gjerne en "paranoid freak", men jeg synes folk flest har en litt feil fokus for tiden. Det blir vanskelig å diskutere viktige saker som, skoler, kollektivtilbud og helse, hvis man ikke har et ekte demokrati og en åpenhet omkring problemene. Kampen for å opprettholde demokratiet/åpenheten er faktisk viktigst, og bør komme FØR allt annet, ikke sant? * Amerikanere har antageligvis sett seg ut Norge som et meget godt egnet sted å drive VLF-sonar overvåkning fra. Siden VLF-sonar krever MYE kraft (elektrisk) + at vi har en laaang og godt strategisk plassert kyststripe. Du kan hilse mora de fra meg å si at, det norske politiske systemet er like mye offer for kapitalistisk/militærisert grådighet som det Amerikanske systemet er. Vi er ikke noe bedre..... Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Kanskje noen har bodd der? hmmmmmmmmmmmmmmmJa, meg. Du er jo opplagt. "Hjernevaskinga" er jo fremtredende. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Haha.Wow, går det an? Jeg hadde hatt den samme ytringsfriheten no matter what. Jeg hater George Bush, har jeg sagt mange mange ganger. Men du kan godt tro at folk som ikke sier det Bush sier blir fratatt sin ytringsfrihet. Paranoia, cha cha cha, paranoia, cha cha cha. Vel, tilbake til han i den saken jeg postet om i førstningen. Jeg synes han har mistet sin ytringsfrihet. Hva synes du om den saken? Det er andre tema og ting vi må fokusere på enn "OVERVÅKNING" og "MISTET MAKT!"... Nei, ikke dersom vi føler at vi mister makten. Da er det det farligste som kan skje. At slike ting som PST skjer uten at folk er enig i det er gale nok. Uansett om de faktisk kommer til å overvåke alt og alle eller ei. Hemmelighold vekker mistanke hos meg. Om det er paranoia eller ikke gjenstår å se, men jeg synes hemmelighold av slike saker er skremmende. Hva er det de skal skjule? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Skal Norge ende opp som ett eneste stort Area 51? Nei, "Oceania Landingbase North". Eller "Eurasia Fortress North". Eller kanskje frem og tilbake. (1984, George Orwell). Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Kanskje noen har bodd der? hmmmmmmmmmmmmmmmJa, meg. Du er jo opplagt. "Hjernevaskinga" er jo fremtredende. OK, så alle amerikanere er hjernevasket. OK, Norway rules, USA sux. Er dette det du vil fram til? Lr? Dumt at jeg har bodd her i Norge ca. 1/3 av mitt liv, så denne "hjernevaskingen" må kanskje ha vært litt svak da... :wink: Vel, tilbake til han i den saken jeg postet om i førstningen. Jeg synes han har mistet sin ytringsfrihet. Hva synes du om den saken? Nei, nå har det gått så langt i denne tråden at jeg ikke engang husker hva du snakker om. Hvis det var om han som gikk inn i et forbudt område for å vaie en plakat foran Bush, så har han ikke mistet ytringsfrihet. Han har brutt sikkerhetsreglene på området han var på, og det som måtte bli gjort var gjort. Du kan ikke bruke din ytringsfrihet for å overtrampe andre lover... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Du kan ikke bruke din ytringsfrihet for å overtrampe andre lover...Men de kan bruke andre lover for å overtrampe ytringsfriheten din? Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 OK, så alle amerikanere er hjernevasket. OK, Norway rules, USA sux. Er dette det du vil fram til? Lr? Dumt at jeg har bodd her i Norge ca. 1/3 av mitt liv, så denne "hjernevaskingen" må kanskje ha vært litt svak da... :wink: Ikke det jeg sikter til. Regner med at du tar den ganske så snart. Ellers så kan jeg jo komme med "svaret" i mitt neste svar på ditt neste svar. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Nei, nå har det gått så langt i denne tråden at jeg ikke engang husker hva du snakker om. Hvis det var om han som gikk inn i et forbudt område for å vaie en plakat foran Bush, så har han ikke mistet ytringsfrihet. Han har brutt sikkerhetsreglene på området han var på, og det som måtte bli gjort var gjort. Du kan ikke bruke din ytringsfrihet for å overtrampe andre lover... OK. Du leste ikke linken du. Så vi har snakket om forskjellige ting hele veien. Ikke rart vi er uenige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå