gwh Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Hm, får håpe det kommer til Norge som skribenten sier:)kimj_, les navnet til enhet: nettbrett, første delen av ordet er nett. Da er det greit at man har 3g, altså at man har nett uten wifi i nærheten:) Du har da mobilen i nærheten? bare å bruke den for nett-tilgang. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) Hm, får håpe det kommer til Norge som skribenten sier:) kimj_, les navnet til enhet: nettbrett, første delen av ordet er nett. Da er det greit at man har 3g, altså at man har nett uten wifi i nærheten:) Skjønner ikke helt innlegget ditt, men håper du mener at det BØR VÆRE 3G på et nettbrett? Hm, får håpe det kommer til Norge som skribenten sier:)kimj_, les navnet til enhet: nettbrett, første delen av ordet er nett. Da er det greit at man har 3g, altså at man har nett uten wifi i nærheten:) Du har da mobilen i nærheten? bare å bruke den for nett-tilgang. Ja, men hvorfor i all verden vil jeg bruke et nettbrett hvis jeg allikevel kan slå opp på mobilen? Har da ikke noe ønske om å gå med wifi-tethering skrudd på til enhver tid.. så du mener at hver gang jeg vil bruke nettbrettet mitt til å sjekke mail/avis eller liknende, må jeg først skru på wifi på telefonen? Tror noen har misforstått en av grunnvisjonene med et 7 tommers (portabelt) tablet. Endret 3. august 2012 av kimj_ Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 I dag skal man ha speilreflekskamera, digitalkamera og mobiltelefon med bra kamera. Jaggu skal ikke folk ha et nettbrett med kamera på begge sider også. Lenke til kommentar
rammstein123 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 jeg skjønner ikke vitsen med og ha kamera på tablets? bruker jo heller mobilen eller ett digitalkamera til og ta bilder med!.du har jo foreeksempel ikke et tablet med deg når du skal ta et bilde, alle produsente av tablets kunne bare droppe kamera for min del. så hadde tabletene blitt billigere også! Lenke til kommentar
rammstein123 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 I dag skal man ha speilreflekskamera, digitalkamera og mobiltelefon med bra kamera. Jaggu skal ikke folk ha et nettbrett med kamera på begge sider også. nøyer meg med mobil-kamera og ditalkamera jeg Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Godt å høre at det er 16GB varianten som selges for 2000 kr i Norge, da er ikke prisen så langt unna USA likevel (249$). $249 = 1489 NOK Lenke til kommentar
KrissLH Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 I artikkelen står det at de 4 prosessorkjernene som jobber sammen kjører på 1.3 GHz. Det er egentlig slik at de 4 kjernene er klokket til 1.15GHz, mens ekstrakjernen er klokket til 1.3GHz Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Har denne wifi direct eller hva det nå heter? Når den ikke har hdmi eller dlna, hadde det virkelig gjort seg med noe slikt. Kan man koble den til en skjerm på en eller måte? MiraCast! http://www.mobilen.no/artikler/se-frem-til-tradlos-bildeoverforing/111325 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Skulle jeg kjøpt et nettbrett på 7" ville jeg nok heller gått for Samsung Galaxy Tab 2 7", denne har mulighet for minnekort og ligger i samme prisklasse om en velger modellen uten 3G. Den har jo nesten ubrukelig skjermoppløsning (1024 x 600). 1 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Godt å høre at det er 16GB varianten som selges for 2000 kr i Norge, da er ikke prisen så langt unna USA likevel (249$). $249 = 1489 NOK Sleng på norsk moms, så har du 1861 NOK; på ingen måte urimelig mye dyrere. Amerikanske priser oppgis forøvrig stort sett eks. moms, så i stater der du må betale slikt blir prisen noe høyere også for dem. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Skulle jeg kjøpt et nettbrett på 7" ville jeg nok heller gått for Samsung Galaxy Tab 2 7", denne har mulighet for minnekort og ligger i samme prisklasse om en velger modellen uten 3G.Den har jo nesten ubrukelig skjermoppløsning (1024 x 600). Det er da slet ingen brukelig oppløsning? Er ikke det orent tilsvarende ppi som iPad2, f.eks.? var da ingen som klaget på oppløsningen på den. Har nettopp gått til innkjøp av en Huawei Mediapad for 1500, kunne kanskje være aktuelt å bytte til Nexus 7, men litt surt at den mangler både SD OG 3G. Begge deler plager meg mer enne n opløsningn på 1024x600 ville gjort. Ikke så mye 720p-materiale du får plass til på de 14GB eller hva det nå blir du har tilgjengelig selv, når de skal brukes til alt annet også. Og andre ting en spill eller innholdskonsumpsjon kan du jo ikke gjøre med denne på farten, ettersom den mangler 3G EN minnepinne med filer og en OTG-kabel er selvfølgelig en mulighet, men da må man rass med seg det og.. nei, synes de har droppet litt for mye. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Kan virke som Nexus 7 også er produsert med stor tanke på at ting skal streames etc. og ikke lagres. Men når vi ikke har muligheten til det enda. Eller vi kan bruke voddler og viaplay da, men dog. Når det er sagt skal Google har ros for å lage et rent nettbrett og ikke prøve å etterligne en pc Endret 4. august 2012 av Emils. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Ser ut som en fint nettbrett, men uten 3g er det ikke aktuelt. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Kan virke som Nexus 7 også er produsert med stor tanke på at ting skal streames etc. og ikke lagres. Men når vi ikke har muligheten til det enda. Eller vi kan bruke voddler og viaplay da, men dog. Begge løsningene er riktignok fullstendig ubrukelige med mindre du sitter på en PC med Windows. Hvis streaming er målet blir mangelen på 3/4g bare enda større. Hva med mobilt hotspot? Tømmer e mobilbatteri på et par timer. EN nødløsning, men ikke noe mer, med mindre du surfer med en laptop som mobilen kan slurpe strøm fra samtidig. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Det kan fungere, men da må jeg først sette mobilen til mobilt hotspot, så koble nettbrettet til hotspot. For tungvint. Håper de ombestemmer seg og lager ett med 3g/4g Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Streame på 3G er ikke akkurat top notch enda. Jeg kan se ditt behov, men for meg er det ikke et problem. Jeg foreslo 2 tjenester som kan gi streaming, ikke noe mer. Fremtiden er mer eller mindre digital og da streaming. Hvorfor skal Google produsere en tablett med 64 GB minne og mobildata og vips så koster brettet det samme som konkurrentene. Jeg tror Google er fornøyd med det de har laget. Et brett man skal ha hjemme i stuen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Streame på 3G er ikke akkurat top notch enda. Jeg kan se ditt behov, men for meg er det ikke et problem. 3G er vel så raskt som LTE, WiMAX og HSPA+ i praktiske tilfeller. 3G skal ihvertfall levere nok av fart til å kunne streame Netflix med ok kvalitet. http://www.speedtest.net/wave/53bda4d30dd9d180?o=desc&sb=lasttest http://www.speedtest.net/wave/410f94bd64f34218 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Vel, i teorien ja. Men Velkommen til Norge. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Det er så bittert at det kun er 16gb på denne. Ikke minnekort, ikke mulighet til å betale for mer. Jeg syns det er rart at de har gjort det sånn, mister nok ganske mange brukere, og en microSD leser koster ikke mye, og tar ikke stor plass. Allikevel fare for at jeg ryker på en av disse når jeg får klådd litt på en i butikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg