Gå til innhold

2 x 27" tilkoblet laptop

kozel

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe ny laptop, hvilke løsninger finnes for å kunne bruke et dobbelt skjermoppsett med en laptop? De fleste laptoper har jo kun 1xHDMI og 1xVGA utgang. Å bruke ene skjermen på vga og andre på hdmi er uaktuelt pga ulikhetene i bildekvaliteten.

Er det noen som kjenner til laptops med 2xHDMI/DVI ut? Evt finnes det noen metoder å få til dette på (uten dockingstasjon)?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVI på laptop kan man bare glemme er ikke plass.

Så eneste må være enten HDMI og Displayport eller mini displayport.

For apple maskiner kan vel thonderbolt brukes, men det finnes vel ikke på pc laptop med windows ennå.

ASUS G75VW 17.3" Full HD

GeForce GTX670 3GB,Core i7-3610QM,8GB RAM,750GB SSD/HDD,DVD±RW,BT,W7H

Hvis man ser lengere ned:

• Mikrofoninngang
  • Hodetelefons/SPDIF-kombojakk
  • VGA
  • HDMI
  • DisplayPort
  • 4 x USB 3.0
  • LAN

Men denne er nok dyr hvis behovet ikke er spilling.

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626234

Fungerer med minidiplayport.

Men du må også sjekke skjermkortet på maskinen om det klarer 2 skjermer (itillegg til internskjerm? vet ikke om du tenker at du skal bruke alle 3?) og hvilken oppløsning du kan forvente deg.

2012 generasjonen av macbooks, både air(inkl. 11") og pro klarer å kjøre to eksterne skjermer i 2560x1440 + internskjerm samtidig. Men det krever da thunderbolt skjermer.

Lenke til kommentar

Mange takk for tips!

Ser for meg å kun bruke de eksterne skjermene (to skjermer av samme type @ 1920x1200) og ikke bruke den integrerte skjermen da pcen er i "stasjonær modus".

Saken er den at jeg ser at jeg "bør" oppgradere både min nåverende bærbare og stasjonære, Undersøker derfor om tiden er her for at det kan være gjennomførbart å ha kun 1 pc og heller legge noen kroner ekstra i denne (fremfor ny både stasjonær og bærbar).

bzzlink; den splitteren der kan altså utvide skrivebordet over 2 skjermer og ikke bare klone det ene signalet?

Jeg ser ikke helt for meg hvordan maskinen plutselig oppfatter at den har 2 display-utganger uten at jeg kjenner detaljene i hvordan dette fungerer. Altså, man kan sende signaler til 2 skjermer over 1 utgang som gjennom denne boksen splittes til to skjermer? Hvor utbredt er støtten for et slikt system på skjermkort på nye bærbare? Er det noen speiell software som styrer dette her eller er det 100% basert på ressursene til hardwaren?

Takk for tips ang pc LMH1, nå vet jeg ihvertfall at det eksisterer pcer med 2 displayport-utganger - litt stivere pris enn jeg hadde tenkt men jeg får vurdere og regne litt på det. Spiller ikke spill så er muligens litt mer enn jeg trenger.

Endret av kozel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...