Gå til innhold

Tilbud om kjøp av brukt Macbook Pro. Slå til?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har muligheten til å kjøpe en pent brukt Macbook Pro til 6000 kroner. Den er så vidt jeg vet circa ett år gammel. Spesifikasjonene er:

Intel core i5 2,3 GHz

4GB 1333 MHz DDR3 RAM

320 GB 5400 rpm HDD

13.3 tommmer LED-skjerm - 1280x800

Intel HD Graphics 3000, 384 MB RAM

Hva synes dere om prisen? Etter hva jeg vet får jeg ingenting bedre til den prisen på markedet i dag, men jeg vet ikke så mye. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva synes dere om prisen? Etter hva jeg vet får jeg ingenting bedre til den prisen på markedet i dag, men jeg vet ikke så mye.

Definer "ingenting bedre". Mener du spesifikasjonsmessig i forhold til alle bærbare på markedet i dag, eller andre MacBook Pros?
Lenke til kommentar

Det stemmer at Mac er dyrt, hvis du sammenligner rene spesifikasjoner.

En billig jallamaskin fra Acer med samme prosessor og RAM kan koste mindre.

Men ta med i beregningen hva du får når du kjøper Mac.

Den har mye høyere byggkvalitet enn de fleste konkurrentene.

Den kjører OSX i stedet for Windows. (Windows kan installeres om du vil kjøpe Windows-lisens.)

Jeg synes at OSX er et bra operativsystem. Mye mindre masete enn Windows.

Jeg opplever også maskinen som raskere enn tilsvarende eller raskere Windows-maskiner.

Min maskin er ganske lik den du vurderer å kjøpe, men med mye tregere prosessor. Min prosessor er Intel Core 2 Duo. Ganske gammel prosessor.

Men maskinen oppleves likevel som rask nok.

Tror du gjør et bra kjøp, men jeg er ikke sikker på priser.

Det jeg liker med Mac er tastaturlayouten. I stedet for antikke taster som ingen bruker lengre (Pause, Scroll lock osv.) så har den egne taster for mye brukte funksjoner, som volum, lysstyrke i skjerm og lysstyrke i tastene.

Og touchpaden er i verdensklasse.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hva synes dere om prisen? Etter hva jeg vet får jeg ingenting bedre til den prisen på markedet i dag, men jeg vet ikke så mye. Hva synes dere?

Du får en ny pc til 6000 med bedre spesifikasjoner : https://prisguiden.no/produkt/asus-k75de-161069

Om du ønsker samme formfaktor : https://prisguiden.no/produkt/asus-u36sg-i5-2450m-8gb-500gb-156793

Om du ønsker deg en brukt Mac så er det trolig en grei pris, men med tanke på at det kommer snart nye , mer spennende modeller fra Apple så er ikke denne pcen akkurat spennende.

Lenke til kommentar

Litt avhengig av hva slags skjermstørrelse du vil ha, er det absolutt mulig å få en mye bedre bærbar maskin til 6000 kroner spesifikasjonsmessig.

Jeg er interessert i 13-tommerslaptoper. Har du noen eksempler eller forslag?

EDIT: Så Malvados innlegg nå. Bedre spesifikasjoner indeed. Da gjenstår det for meg å veie de bedre spesifikasjonene mot de særegne egenskapene til Macbooken.

Tusen takk for all hjelp!

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

Litt avhengig av hva slags skjermstørrelse du vil ha, er det absolutt mulig å få en mye bedre bærbar maskin til 6000 kroner spesifikasjonsmessig.

Jeg er interessert i 13-tommerslaptoper. Har du noen eksempler eller forslag?

EDIT: Så Malvados innlegg nå. Bedre spesifikasjoner indeed. Da gjenstår det for meg å veie de bedre spesifikasjonene mot de særegne egenskapene til Macbooken.

Tusen takk for all hjelp!

Tenk også på hva du skal bruke maskinen til. Det er like vesentlig som alt annet.
Lenke til kommentar

Ja, det er viktig å ta med i beregningen hva du skal bruke maskinen til.

Jeg synes at min gamle Mac oppleves som raskere enn min Windows-PC med høyere spesifikasjoner. Om OSX er et mer effektivt operativsystem, vet jeg ikke. Men det kan jo hende.

Til nettsurfing synes jeg Mac er best, både pga. sikkerhet og at den er rask.

Men hovedsaklig har jeg blitt VELDIG glad i MacBook sin touchpad:

http://www.youtube.com/watch?v=-OIwcMWA2oI

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...