AvidGamer Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Eg synest det er utruleg at so mange vil ha Diablo 3, med tanke på den provoserande "alltid på nett"-politikken som har blitt innført, og dei tekniske problema. For min del var dette ein avgjerande grunn til at eg ikkje kjøpte spelet. Eh, er nokså sikker på at WoW spillere er temmelig vandt til det.... Jeg tipper at du har Steam, den også krever online for å spille.... Endret 4. august 2012 av AvidGamer Lenke til kommentar
Kentucky Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Er det enda noen som spiller d3? Det var årets skuffelsef for min del. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Jeg tror genuint at WoW kommer til å nå nye høyder med Mist of Pandaria. Jeg kan ta feil men jeg har troen. Det kommer først og fremst til å ta av i Asia. Det temaet er de helt gale etter der nede og derfor gir det mening at blizzard valgte akkurat det temaet. Pokemon battles, pandas pluss asiatisk inspirert landskap, og selvfølgelig monk klassen. Jeg blir overasket om WoW ikke går over 15 millioner etter Mist of Pandaria 15 mill? Tviler, haha. De har jo mistet ~25% av brukerne nå på halvennet år (2.9mill), og det virker i hvertfall som at Blizzard ikke kan få sakt nok ganger at "slapp av, det var flest fra Asia som dro". Hvis jeg skal tippe (har ikke fulgt stort med på MoP annet enn høydepunktene), så vil jeg tro de vill ende opp med 10-10,5 mill rett etter release, men at det fort ville falle til rundt 9, og kanskje enda lavere. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 at noen i det hele tatt spiller wow med 2003 grafikk skjønner ikke jeg. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Vil tippe vi ser en økning etter at Mists of Pandaria kommer, uavhengig om folk faktisk tror det vil slå an eller ei da veldig mange har ferdigspilt innholdet i Cataclysm for lenge siden og er ute etter noe nytt og tar det som kommer med åpne armer. At Mists of Pandaria med asiatisk lore / kultur, pandaren, pet battles osv fort vil kunne slå godt an i Asia tviler jeg ikke på, hele pet battle systemet tror jeg kan slå godt an i flere steder av verdenen og i tradisjon tro vil jeg tippe at antallet aktive subscriptions vil øke en god del ved Mists of Pandaria release og legge seg ned på rundt 9 millioner etter 2-4mnd igjen og holde seg stabilt på 9 millioner en god stund til det bikker ned mot 8 millioner etter kanskje 8-12mnd etter Mists of Pandaria. Uansett så tror jeg Blizzard er strålende fornøyd om de beholder opp imot 8-9 millioner spillere mot starten av 2013, de hover jo inn penger som bare det. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 at noen i det hele tatt spiller wow med 2003 grafikk skjønner ikke jeg. Grafikkstilen i World of Warcraft har utviklet seg endel siden 2003, med DirectX11, alt på maksimale innstillinger, høy oppløsning (minimum 1920x1080) og supersampling så ser det slettes ikke ille ut. Det som trekker ned er dårlige detaljer på karakterer osv i spillet, så nærbilder ser jo heller dårlig ut men landskapet og verdenen i seg selv ser slettes ikke dårlig ut og at alt rendres i en stor verden uten at du må laste annen hvert minutt er et stort, stort pluss i et MMO-spill. Så er det jo de av oss som ikke spiller spill bare på grunn av grafikken, ta Anno 1404 for eksempel som er et bedre spill enn Anno 2070 til tross for at sistnevnte har mye bedre og mer avansert grafikk. Det samme kan du jo si om Diablo 2 sammenlignet med Diablo 3 osv osv.. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Bare 1,1 mill ned? For meg er det ufattelig at folk ikke har gått lei enda. At det går an å spille det samme spillet bortimot hver dag i så mange år er mer enn jeg kan forstå. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 at noen i det hele tatt spiller wow med 2003 grafikk skjønner ikke jeg. Grafikkstilen i World of Warcraft har utviklet seg endel siden 2003, med DirectX11, alt på maksimale innstillinger, høy oppløsning (minimum 1920x1080) og supersampling så ser det slettes ikke ille ut. Det som trekker ned er dårlige detaljer på karakterer osv i spillet, så nærbilder ser jo heller dårlig ut men landskapet og verdenen i seg selv ser slettes ikke dårlig ut og at alt rendres i en stor verden uten at du må laste annen hvert minutt er et stort, stort pluss i et MMO-spill. Så er det jo de av oss som ikke spiller spill bare på grunn av grafikken, ta Anno 1404 for eksempel som er et bedre spill enn Anno 2070 til tross for at sistnevnte har mye bedre og mer avansert grafikk. Det samme kan du jo si om Diablo 2 sammenlignet med Diablo 3 osv osv.. skjønner poenget ditt. jeg spiller heller ikke spill kun pga grafikk....men jeg spiller heller ikke spill hvis de IKKE har bra grafikk. og i mine øyne så har ikke wow bra grafikk...dx11 effekter ?? hvor ? Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Eh, er nokså sikker på at WoW spillere er temmelig vandt til det.... Jaudå. Og so er eg ganske sikker på at WoW er eit MMO, medan Diablo 3 er eit actionrollespel, som ville ha fungert strålande utan nettilkopling (akkurat som forgjengarane). Jeg tipper at du har Steam, den også krever online for å spille.... Du har rett i at eg har Steam, men resten er feil. Eg kan bruke spela mine når nettet er nede, og eg må ikkje vere konstant oppkopla mot nokon serverar når eg spelar. Kay Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Om Steam ikke får tilgang til nett spør den om å starte i offline-mode. Så nei, Steam krever ikke nett for å spille. Derimot er det flere spill på Steam som gjør det, men da er det spillene og ikke Steam. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Eh, er nokså sikker på at WoW spillere er temmelig vandt til det.... Jaudå. Og so er eg ganske sikker på at WoW er eit MMO, medan Diablo 3 er eit actionrollespel, som ville ha fungert strålande utan nettilkopling (akkurat som forgjengarane). Jeg tipper at du har Steam, den også krever online for å spille.... Du har rett i at eg har Steam, men resten er feil. Eg kan bruke spela mine når nettet er nede, og eg må ikkje vere konstant oppkopla mot nokon serverar når eg spelar. Kay Du må jo være online for å aktivere offline mode. Mistet nett for noen dager siden. Hadde ikke skjanse å starte offline mode. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Du må jo være online for å aktivere offline mode. Mistet nett for noen dager siden. Hadde ikke skjanse å starte offline mode. Slik så det ut når jeg skrudde av det trådløse nettet og startet Steam. Valgte da "Start in fffline mode" og fikk opp en melding om at jeg var offline. Gikk in på Library og startet Walking Dead. Har aldri hatt problemer med offline mode, og bruker det iblant om jeg har med pc'en på steder jeg er uten nett. For ordens skyld ser jeg via Google at mange har problemer med dette og det nevnes ofte at Steam krever nett, men det stemmer altså ikke med min erfaring. Flere steder nevnes det at du må velge offline mode før du faktisk går offline mode, men det har ikke jeg gjort. Ihvertfall ikke siste året, men kanskje det holder å ha gjort det en gang? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Slik så det ut når jeg skrudde av det trådløse nettet og startet Steam. Valgte da "Start in fffline mode" og fikk opp en melding om at jeg var offline. Gikk in på Library og startet Walking Dead. Har aldri hatt problemer med offline mode, og bruker det iblant om jeg har med pc'en på steder jeg er uten nett. For ordens skyld ser jeg via Google at mange har problemer med dette og det nevnes ofte at Steam krever nett, men det stemmer altså ikke med min erfaring. Flere steder nevnes det at du må velge offline mode før du faktisk går offline mode, men det har ikke jeg gjort. Ihvertfall ikke siste året, men kanskje det holder å ha gjort det en gang? Har gjort det flere ganger. Har en laptop som jeg spiller på. Så er ofte uten nett. Men 100% av tilfellene MÅ jeg velge offline før jeg tar laptoppen på reise. Endret 4. august 2012 av AvidGamer Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Haha, om man må være online for å bruke "offline mode" gir jo ikke mening Er enig i at Diablo 3 var skuffendes. Selv er jeg lei av WoW pga ingenting å gjøre nå, og vet ikke om jeg gidder kjøpe mop Endret 4. august 2012 av Overdox Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Flere ganger hvor jeg har mistet nettet men allikavel kan logge på steam i offline mode. Man må ikke være online for å starte offline mode, det er bare tull. Men man må aktivere offline mode en gang om jeg husker rett. Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Eg synest det er utruleg at so mange vil ha Diablo 3, med tanke på den provoserande "alltid på nett"-politikken som har blitt innført, og dei tekniske problema. For min del var dette ein avgjerande grunn til at eg ikkje kjøpte spelet. I tillegg er det vel ikkje so nyskapande og genialt at ein berre må ha det? Inntrykket mitt frå demoen var at dette i hovudsak var Diablo 2 med finare grafikk og meir serverproblematikk. Eller har eg gått glipp av noko her?Eg synest eigentleg Grim Dawn verkar meir interessant. :)Kay Tror nok du bare må venne deg til det. Always online spill kommer til å bli vanlige og vanligere, kommer mest sannsynlig til å være bransjestandard om få år. Piratkopiering av spill blir i praksis borte, selv om noen mener at man kan sette opp "pirat servere". Blir uansett ikke det samme som å spille på ordentlig. Det viser seg i en del tilfeller, bl.a. Ubisofts nylige fadese, at den stadige fikseringen med "always online" og et voksende antall digitale leverandør-plattformer ikke fungerer så veldig bra. Det er mulig det kommer til å bli standard i AAA segmentet, men blant indie-utviklere er det mer populært å faktisk tilby spillerne bedre kvalitet. Piratkopiering er ikke et problem. De som skriker høyest om det er faktisk de som tjener mest. Det som skjer når bransjen lager systemer der vi er avhengige av å alltid være på nett er at de distanserer seg fra brukerskaren. Jeg er ganske sikker på at vi vil få mange forskjellige modeller og systemer i fremtiden. Det vil ikke dukke opp et killer system som tar luven av alt annet. Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 WoW har tatt en utrolig barnslig vending , det begynte så smått med wotlk så tok det bare av. Laget for 8 åringer nå,,,, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå