Gå til innhold

[Løst] 7.1 i lite rom - umulig, eller unødendig?

Anbefalte innlegg

Skal bruke en Yamaha VS-X571, med Dali zensor 5 (små fronter) i et rom som er ca 12 kvadrat stort, og takhøyden er 2,3m, ikke spesielt stort atlså - sitter sidelengs og btw!.

Ser forsterkeren har 7.1 mulighet, og jeg har masse (5 stk) små logitech z906 høytalere liggende jeg ikke får bruk for - kan jeg koble de opp og nyte 7.1 med dem, eller blir rommet for lite til at akustikken blir god nok? Eller er det rett og slett meningsløst fordi det blir for komprimert flate i henhold til vinkling av høytalere, avstander, kalibrering, etc?

Hva med bass (bak/på siden av sofa?)... ser og det så og si er kun bd med 7.1 som lar seg avspille i ekte 7.1? Bruker for det meste 5.1 direkte 3D lyd nå så vet ikke helt hva som er "best?" Blir tv med ca, xbox 360, htpc og dac btw. Ingen av de som gir særlig 7.1 heller kanskje?

Følger med auto-kalibrerings mikrofon, men noe sier meg at dette funker sånn passe bare ;) Noen tips til type set up? 7/6/5/4.1 lyd?

Ser for meg at jeg bruker det som kan hvis det er en god forbedring i lydbilde, i forhold til div effekter på forsterker, men hvis det blir unødvendig/umulig eller bare idiotisk, så slipper veggen unna med noen skruer, - og jeg slitet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...