Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp og råd til tysk opplæring ved vidregående skole.

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg gikk ungdomsskole fullførte jeg ikke tysk som var det alternative språkvalget ved skolen, så jeg valgte å hoppe over på engelsk fordypning istedenfor, som jeg i ettertid har fått "svi" for.

Etter at jeg ble ferdig med ungdomsskolen begynte jeg på en privat videregående skole som hadde tysk nivå1 å tilby for elever som ikke hadde hatt språk på ungdomsskolen, pga. av at jeg ikke fullførte språk på ungdomsskolen må jeg ha fremmedspråk tre år ved videregående istedenfor to. Problemet kommer nå:

Jeg er nemmelig inne på å bytte skole tredje året, der skolen ikke tilbyr tysk nivå1 (som er et fag som strekker seg over tre år for de som ikke har hatt fremmedspråk ved ungdomsskole).

Etter som at skolen ikke tilbyr språket jeg trenger for å få et helt og godkjent vitnemål, har jeg vær inne på tanken om å kanskje ta faget som privatist dette siste året. Men det vil jeg ikke greie uten hjelp.

Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer eller vet noe om noen hjelpemidler som jeg kan benytte meg av (undervisning på nett?)? Eller hvis det er andre innspill eller forslag til hva jeg kan gjøre eller hjelpemidler jeg kan benytte meg av for å få hjelp til å komme meg gjennom året?

Hvis dere vet om noen nett sider som har undervisning. Hadde det vært supert om dere kunne linket til det under!?

Mvh.

Desperat elev. :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller liten rolle om du lærer via bok eller nett, hovedsaken er at du må sette deg ned og gjøre en innsats :)

http://www.sint-lodewijkscollege.be/duits/

Den sida ser interessant ut. "Ich bin Anfänger" betyr forresten "Jeg er nybegynner", så det er der du skal trykke (ahem).

Som privatist vil du jo også få pensumliste, og ei bok der du skal omtale en av tekstene muntlig. Men jeg tror ikke kravene er så høye for å bestå. Høres ikke ut som du er ute etter en toppkarakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...