Gå til innhold

Tror jeg må investere i et nytt skjermkort...

Anbefalte innlegg

Fokuset på titler er der for å gjøre deg oppmerksom på at det er en del spill (av de du har nevnt selv) som også er avhengig av en sterk cpu. Hvis det ikke blir sagt kan det være at du forventer langt mer enn hva som er realistisk, og når du endelig står med det nye skjermkortet i handa vil ikke det leve opp til urealistiske forventinger i spill som er prosessorkrevende.

Vil du generelt sett oppnå bedre grafikk med et GTX 560 Ti på din nåværende maskinvare? Ja, er min påstand. Vil du oppnå mye bedre spillopplevelse på prosessorkrevende titler (nevt av arni90)? Ikke nødvendigvis.

-Deluze

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et nesten 10 000 kroners kort i en PC som kostet 9000 sammenlagt i 2008? Høres ikke spesielt fornuftig ut.

La oss si det på en annen måte: for å få mest mulig ut av nåværende maskin, så er det skjermkortet som er det mest logiske å oppgradere, er det ikke? Si at jeg bestemmer meg for å gi maskinen til noen som ikke har så fryktelig høye krav, og ønsker å bruke maskinen i noen år fremover. Men fram til jeg skal gi den bort vil jeg få presset ut det siste av safta i appelsinen.

Vet at mange spill bruker mye av CPU, men ærlig talt er ikke CPU'en min spesielt treig. Jeg kjører Civ 5 helt fint, og det er vel et av de mest CPU intensive spillene?

Når det er sagt så har jeg egentlig fått svar på det jeg var ute etter. Denne PC'en skal leve videre en stund til, og for å hjelpe den litt på vei så har jeg bestemt meg for å gå for en 560 Ti kort. Når jeg skal ha meg ny PC en gang i de neste to årene, så blir det likevel ikke et 560 kort jeg skal kjøpe, men heller noe som er mer konkurransevennlig for fremtiden. Uansett, takk for hjelpen. :)

Forresten, et spørsmål til: er det verdt å bytte ut nåværene C: harddisk med en SSD?

Endret av StarEye
Lenke til kommentar

Det er en liten forskjell på 3000,- og 10 000,- :)

Et GTX 670 ville da også blitt med over til den nye riggen.

En SSD vil gjøre at Windows (eller annet OS) og programmer laster raskere. Dermed vil opplevelsen i Windows bli bedre, men spill vil ikke blir raskere (utenom oppstart og innlasting av data (loading)).

Jeg synes at det er verdt det med en SSD, og det er noe jeg ville brukt penger på i ditt tilfelle.

-Deluze

Edit: liten skrivefeil

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Ja , absolutt så hadde jeg kjøpt en SSD.

Bare sørg for å ha en vanlig harddisk til lagring av filer som ikke behøver en kjapp SSD ( Video, Musikk og dokumenter som regel og noen mindre programmer ), Os'et bør ligge dog på SSD'en.

Når det gjelder skjermkortet er prisene på vei ned akkurat nå, la Nvidia få lansere sitt 660 før du kjøper nytt skjermkort og du kan spare et par hundre kroner og kanskje få kjøpt et bedre skjermkort til samme prisen.

Lenke til kommentar

Skal ikke ha et skjermkort som skal bli med over. Må også ha sett helt feil, for jeg søkte på gt670 og på komplett lå det visst et par slike til nesten 12000. Noe jeg må ha oversett med disse.

Spørsmålet er om disse er særlig lurt på koble et så moderne skjermkort på et aldrende hovedkort... det støtter bare opp til PCI-E x16.

Endret av StarEye
Lenke til kommentar

"Så moderne", tenker du da på GTX 670 eller GTX 560 Ti?

Uten at jeg sitter med kilder på det er det rimelig å anta av maskinen ikke vil kunne utnytte et GTX 670 fullt ut, og siden du ikke har lyst til å ta det med videre er det ingen grunn til å kjøpe det, mener jeg.

Da må du også kjøpe en ny strømforskyning.

-Deluze

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...