pierce007 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Ønsker å få Ethernet på kontoret. I stuen står trådløs koblet til Altiboks. For å ikke strekke kabler i huset, har jeg sett for meg følgende hvis mulig: 1: Homeplug i stuen og homeplug med 3/4 porter på kontoret. 2: Homeplug begge steder, men her router koblet til homepluggen 3: Legge kabelen noen meter langs veggen utendørs fra routeren i stuen. Trengs det her da en switch for å kunne få feke 3 ethernet tilganger? Evt annen/bedre løsning? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Altibox <-> Homeplug <-> Homeplug(kontoret) <-> kabel til en switch Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Altibox <-> Homeplug <-> Homeplug(kontoret) <-> kabel til en switch Men hva med tapet når en feks bruker homeplug vs kabel? Lest og hørt at mange har fått vesentlig mindre hastighet... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Homeplug er langt tregere enn nettverkskabel. Tipper man grovt kan regne 100Mbit vs 1Gbit. Når det gjelder kabel, så får man flat nettverkskabel som kan legges bak profillist, gjennom isolasjonen i karmer mm. Endret 2. august 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Man kan få hastigheter opp i 200Mbit med Homeplug. Jeg ville heller lagt kabel men det er opp til OP. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Hvis man skal klare opp til 200 mbit med homeplug må strømnettet være av den nyeste typen, og støy må være mininal bare se: http://www.dinside.no/498138/stromnett-kan-vaere-lurt. Selv har jeg hatt homeplugg men det er en skuffelse, selv Cat5 kabel har raskere hastigheter. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Selv har jeg hatt homeplugg men det er en skuffelse, selv Cat5 kabel har raskere hastigheter. Selvsagt. Cat5e (som er den typen som har blitt solgt de siste 10 årene, vanlig cat5 har så og si ikke vært mulig å kjøpe) støtter jo som kjent 1Gbit. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå