Gå til innhold

Hvordan legge noen i bakken uten slag/spark?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er egentlig en god del sterkere enn kompissen min. Jeg er større, og løfter mer. Jeg klarer uansett ikke legge han i bakken når vi lekesloss. Jeg vil jo ikke skade han, men har jo ingen triks eller noe for å legge han ned. Jeg bare går rett på og tar tak i armene hans, og prøver å legge han ned. Noe som ikke fungerer. Derfor lurer jeg på om det er noen som har et par tips til hva jeg kan gjøre for å "ta" han. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg er egentlig en god del sterkere enn kompissen min. Jeg er større, og løfter mer. Jeg klarer uansett ikke legge han i bakken når vi lekesloss. Jeg vil jo ikke skade han, men har jo ingen triks eller noe for å legge han ned. Jeg bare går rett på og tar tak i armene hans, og prøver å legge han ned. Noe som ikke fungerer. Derfor lurer jeg på om det er noen som har et par tips til hva jeg kan gjøre for å "ta" han. :)

Å ta tak i armene holder ikke i seg selv, det er beina som er balansen din. Det er ikke noe problem å flytte beina og regaine balanse om du kun styrer armene hans ;) Du kan enten angripe beina hans først og legge dem ned med kraft, styre din masse ned mot bakken eller du kan styre overkroppen hans i en retning og kontrollere hvor beina hans er med beina dine (litt mer teknisk) slik at han faller. Veldig mye fiffig av sistnevnte i judo. Også har du jo foot sweeps som jeg finner litt teknisk vanskelig i praksis, men det andre er relativt greit.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette pleier i allefall å funke for meg:

Ta den ene hånden under haken hans og press haken opp. Dette gjør at han går bakover og at armene går opp.

Samtidig tar du den andre hånden og presser mellom halebeinet og korsryggen. Her må du presse mest mulig nedover. Dette gjør at knærne bøyer seg. Dette må gjøres ganske kjapt så han ikke rekker å gjøre motstand med haken eller flytte på bena.

Fungerer best på de som ikke er forberedt på det så det er begrenset hvor mange ganger du kan gjøre det på samme person uten at de kommer seg unna.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...