Gå til innhold

Nytt mobilabonnement

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Som emnet sier skal jeg nå velge et nytt mobilabonnement, men det er jo så sykt mange å velge i, så jeg trenger litt hjelp.

Kriterier:

- Ikke mer enn 200kr pr måned

- Må ha tilgang til Telenors netverk

- Helst 500mb/500sms/500min

Jeg har sett på OneCall og Chess, grunnen til at jeg har vurdert chess er pga. spotify-tilbudet deres.

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Men hvorfor er talkmore et bedre alternativ en f.eks. OneCall som også bruker telenor sitt nett?

- BankID

- Bedre tilleggstjenester (eks. Ekstra Utland hvor du får 500 ringemin til hele EU/EØS, Nord- og Sør-Amerika, Oseania og store deler av Asia. 50% rabatt på bruk i EU/EØS om du flyr med Norwegian.)

- Billigere SMS-priser etter oppbrukt mengde

- Fortsatt gratis tale til Talkmore-kunder etter oppbrukte ringeminutter

- Makspris på data etter oppbrukt datamengde (maks 20,- pr. dag, uansett om du bruker 10 eller 500 MB en dag)

- Stabilt nett (OneCall roamer på både Telenor og Network Norway, så om du befinner deg i et grenseland mellom to sendere fra Telenor og NN risikerer du at samtaler brytes etc.)

I favør OneCall:

- Bruke av inkludert mengde til og i Norden.

- Billigere ringetid etter oppbrukt taletid

Chess er forøvrig Netcom, og inkluderte ringeminutter gjelder kun til Norden, og ikke i Norden, som OneCall.

Ellers kommer "kundeservice"-tingene som vanlige folk ikke tenker på når de vurderer abonnement. Her er Telenor markedsledende med gratis SIM-kort, gratis fakturakopi, gratis utsettelse og midlertidig åpning via MineSider, mens samtlige andre tar noe betalt her. Den krigen vinner også Talkmore over OneCall, hvor eks. nytt SIM er 49,- hos Talkmore og 129,- hos OneCall. Talkmore har også billigst kundeservice med 69 øre/min mot OneCall's 89 øre/min.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...