Gå til innhold

Cooler Master - bråker veldig, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg nettopp og satte sammen en PC bestående av delene nedenfor, og er for så vidt godt fornøyd så langt med hvordan PC'en fungerer, men den støyer noe sinnsykt! Suser så det holder. Det er lenge siden jeg har hatt en stasjonær nå, og har aldri satt sammen en stasjonær selv før. Så det jeg lurer på er følgende;

Er det vanlig at stasjonære PC'er bråker og suser veldig, selv når de er nye? Jeg trodde at ettersom jeg kjøpte en "Cooler Master", at susingen skulle bli holdt på et minimum, men det er kanskje nettopp viftene som bråker såpass? Er det andre som har opplevd støy med Cooler Master kabinettet?

Er det noe dere kan se fra setup'et nedenfor som skulle være inkompatibelt på noen som helst måte og som genrerer alt støyet? Eller er det andre ting jeg kan ha satt sammen feil som kan være årsak til støyet?

Alle tips mottas med takk! :)

Her er delene PC'en består av;

1 STK 743358 AMD FX-4170 4-Core Processor

Socket- AM3+, 4.2Ghz, 125W, 4MB L2 + 8MB L3 Cache, 32nm, Black Edition

1 STK 645598 ASUS M5A78L-M/USB3, Socket-AM3+

mATX, AMD760G+SB710, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, USB 3.0, VGA, DVI, HDMI

1 STK 574681 Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9

Kit w/two matched DDR3 4GB, 240pin

1 STK 657310 OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB

SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 525MB/500MB/s read/write, SandForce® SF-2281

1 STK 604766 Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower

Vifter: 1x 200mm Front, 1x 120mm Bak, mATX, ATX, Rød LEDs Av/På

1 STK 623444 Corsair TX V2 650W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA,

140mm Vifte

1 STK 581998 Microsoft Wired Keyboard 600

USB, Nordic layout, Quiet Touch-taster, Motstandsdyktig mot søl

1 STK 617287 TP-LINK TL-WN822N 11n Wireless Adapter

300Mbps High gain USB adapter, USB extension cable, 2 fixed antennas

1 STK 477710 BenQ 24" LCD G2420HD

1920x1080, 40000:1, 2ms, VGA/DVI/HDMI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både standardkjøleren og strømforsyningen støyer en del. Viftene som medfølger er ganske støysvake, men den bakerste 120mm vil høres hvis den kjører på full guff.

Åpne kabinettet og lokaliser den verste bråkmakeren.

Edit: Du bruker den integrerte grafikkbrikken?

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Takk for svar. :) Bruker den integrerte grafikkbrikken, ja. Jeg tror det er Corsair TX 650 strømforsyneren som er den store synderen her. Den bråker noe forferdelig. Etter noen søk på nettet virker det som om dette er et kjent problem.

Vet dere om det er mulig å returnere denne viften til Komplett og eventuelt bytte med en mer stillegående? Noen som eventuelt har noen stillegående strømforsyninger å anbefale? Hvilke kvalifikasjoner må i såfall en strømforsyning til mitt setup ha? Fikk hjelp av en kompis til å sette sammen delene til PC'en, så har ikke så god peiling selv.

Lenke til kommentar

Nice, kanskje jeg skal prøve ut den. Prøvde nå nettopp også å stoppe prosessor-vifta, og den bråker også en hel del, men en litt mer pipete lyd. Jævlig irriterende, men merka at den faktisk ga seg litt etter at jeg tok litt på den nå, hehe, merkelig. Men definitivt Corsair'en som bråker mest.

Noen som vet om man må sende med alt av manualer og emballasje for å få godkjent angreretten? Mulig jeg har kvitta meg med det, nemlig. :/

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk HX-serien støyer en del også. XFX XXX/Proseries er ganske så støysvak PSU og ligger i noenlunde samme prissjikt som TX-serien. NZXT Hale og Seasonic X/Corsair AX er så og si lydløse, men disse koster litt mer.

Angående angreretten så skal vel varen returneres i "vesentlig samme stand og mengde". Jeg er ikke helt sikker på hva det innebærer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...