Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC- lyden skurrer!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har kjøpt ny PC(, en billig laptop, asus A53U).

Det viser seg at den kommer med skurrelyder ca hvert tiende sekund når jeg prøver å spille av musikk. Dette skjer uansett om jeg spiller fra spotify eller youtube, og uansett om jeg kobler til headset, høytalere, osb.

Jeg har forsøkt å gå inn på innstillingene for lydenheten og justere antall Hz og sånn. Dette fører til mer eller mindre skurring på de forskjellige innstillingene, men ingen eliminerer skurringen.

Jeg har også sjekket at driverne er oppdaterte..

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva heter driveren du bruker?

Driveren e realtek audio driver Version V6.0.1.6329.. Det e i alle fall ein av versjonene som eg har hatt/prøvd?

(beklage på forhånd for eventuell noob-faktor)

Endret av krimil
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei trådstarter. Jeg også en ny Asus og har nøyaktig samme problemer som det du har. Min modell er en A53E-SX2054V laptop og lyden skurrer også av og til. Men mesteparten av skurringa skjer når jeg er inne i nettleseren og laster ned og da skurrer lyden på Spotify som jeg bruker når jeg lytter på musikk. Enten så er problemet minnerelatert ellers så ligger lydkortet for nær andre kort som er aktive og som påvirker lydkortet.

Og det samme kan skje med youtube. Eller at bildet stopper opp mens lyden er aktiv. Jeg må da oppdatere siden noen ganger slik at jeg kan få spilt av videoen. Lykke til videre!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...