Gå til innhold

[Løst] Hjelp til ssd kjøp

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte å oppgradere min pc med 2 ssd disker og lurer litt om jeg må ha noe spesielt for å kjøre OS på disken?

tenkte på OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB

SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 525MB/500MB/s read/write, SandForce® SF-2281

Og da jeg ser under kommentarer på produkt så er det noen som skriver

"Minner på at ACHI må være aktivert på hovedkortet før du innstallerer OS. Litt lurt å sjekke firmware og ACHI før du fyrer løs med OS på den.

Svært god disc, min fulgte også med siste firmware. Den er utrolig i windows.. 5 sekunder tar det å boote også. Etter bios."

Har asus striker formula 2 HK og vet ikke om den støtter ACHI.

Tusen takk for alle svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk litt rundt på forumet så finner du andre tråder om Agility 3. Her f.eks.

Jeg ville heller gått for Samsung 830 eller Crucial M4 som OS disk da de er mye mer stabile og har mindre problemer enn andre SSDs. Det ser ikke ut som HK ditt har AHCI støtte, men du får grei ytelse med IDE mode også.

Lenke til kommentar

[...]

Jeg ville heller gått for Samsung 830 eller Crucial M4 som OS disk da de er mye mer stabile og har mindre problemer enn andre SSDs.

Dette er nok en sannhet med modifikasjoner. M4 har nok blitt bedre, men var for ca 2mnd siden noe av det mest ustabilet jeg har vært borti. Problemet er at de rett og slett forsvinner (kobler seg ut/virker dø/finner ikke igjen disken). Hadde fem disker på test som alle feilet mellom 30min til 3 timer. Kan godt si det var en dårlig batch, og det var det nok, men helt hundre har de diskene ikke vært hele tiden. Feilen kommer og går litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...