Mikr Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Er i et forhold med en dama som jeg elsker. Men for ca. 1 uke siden ble vi enige om å ta en pause, mest for hennes skyld. Vi ble kjærester for ca. 4 måneder siden og i det siste har det vært turbulent mellom oss. Dvs, hun mener jeg ikke gir 100 prosent for forholdet vårt, hun sier jeg tar henne for gitt og at hun ikke helt vet hvordan vi klarer oss i fremtiden. Hun stoler ikke på meg, hun er rett og slett usikker. Men når jeg spurte "Hvorfor gjør ikke du det slutt? Svarte hun at hun elsker meg, og vil ikke gjøre det slutt. Vi har snakket mye om oss, hvilke verdier vi har og hvilke nivåer vi er på og at vi er forskjellige. Tidligere ekser har behandlet henne dårlig - utroskap, uærlig, ikke hatt tid til henne. Det har hun fortalt meg. Derimot jeg har alltid vært der for henne, støttet henne, trøstet henne. I det hele tatt involvert meg. Jeg har ikke vært utro. Her kommer saken: Nå er hun på utenlandsreise i 2 uker med foreldre, og før hun dro sa hun at hun ikke ville ha kontakt mens hun er i syden. Det gikk jeg med på, også fordi forrige ex dumpa henne 2 dager før hun skulle på utenlandsreise i fjor. Hennes syden tur ble total ødelagt. Så jeg gjorde det for å være snill, jeg ønsker jo henne en super ferie med foreldre. Men jeg gjorde det klart for henne at en pause gjør ikke saken lettere. Da knakk hun sammen og begynte å grine.... Jeg sa da: "Vi må tydeligvis igjennom dette" Det var hun enig om. De første dagene var skikkelig ille, ikke ha noe kontakt med kjæresten som er i et annet land og vi er forsatt sammen. Nå har det gått en uke, går bedre nå, prøver ikke å tenke for mye på det. Henger med venner, gjør ting, prøver å gi litt faen, selv om jeg føler det også blir feil. Jeg har ikke tatt kontakt. Men dagen før hun dro, fikk jeg en melding om at jeg måtte gi henne adressen min, slik at hun kunne sende meg et postkort. Hun har t.o.m. addet meg på instagram, likt ting på min facebook side. Mens hun er i syden? Klarer ikke å tolke det, føler meg som et spørsmåls tegn? Er det noe å tolke? Hva burde jeg gjøre? Ønsker hun kontakt? Jeg føler at hvis jeg klarer det her i 2 uker, har jeg holdt løfte og hun må ta kontakt? Noen som har opplevd lignende? Vet heller ikke hvordan ting blir når hun kommer hjem. Hjelp! Lenke til kommentar
Myst Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Mitt råd er, ikke gjør noe som helst mens hun er borte. Dere ble enige om å ikke ha kontakt i 2 uker og det kan lønne seg for å forstå hvor dere står hen. Vil også se hvordan dere har det når dere ikke er sammen. Når hun er tilbake kan dere ta en dyp samtale om hvordan ting har vært og ta en avgjørelse på det. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Dump henne, move on. Hun er ikke noe for deg. Alle som tar en pause før de drar til syden har ikke rent mel i posen. She's a bitch. 9 Lenke til kommentar
Mikr Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 Mitt råd er, ikke gjør noe som helst mens hun er borte. Dere ble enige om å ikke ha kontakt i 2 uker og det kan lønne seg for å forstå hvor dere står hen. Vil også se hvordan dere har det når dere ikke er sammen. Når hun er tilbake kan dere ta en dyp samtale om hvordan ting har vært og ta en avgjørelse på det. Takk for svar Uff, nei det er ikke lett. Går egentlig ganske greit å ikke ha kontakt. Vi kommer til å ses igjen, siden jeg har ting å tang hos henne. Bare kjipt å ha hjerte hengene på gjerde Dump henne, move on. Hun er ikke noe for deg. Alle som tar en pause før de drar til syden har ikke rent mel i posen. She's a bitch. Mulig det, men hun reiser med foreldre å søster. Men vi for se, ennå 1 uke igjen. Lenke til kommentar
Caissa Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Høres rimelig umodent ut med disse pausene. Og etter bare 4 mnd? Hm. 4 Lenke til kommentar
Mikr Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 Høres rimelig umodent ut med disse pausene. Og etter bare 4 mnd? Hm. Mye av det skyldes av at vi har vært sammen nesten hver dag i over 1 måned etter vi ble kjærester. Begge glemte å pleie hverandres interesser, og det var bare oss 2. Føltes som vi var samboere. Vi snakket om det og ble enige om å ta det litt med ro, heller spre det litt utover. Det klarte ikke jeg så bra, desverre. Jeg var jo så forelsket og ville bare være med henne hele tiden. Og det endte med at jeg klemte energien ut av henne. Det gjorde jeg flere ganger, og hun sa i fra uten at jeg respekterte det. Hun har gitt meg flere sjanser. Kan fint si at jeg har litt av skylden også. Da føler hun at jeg ikke lytter og tar henne for gitt, gang på gang. Det skjønner jeg nå. Jeg skal ikke ta kontakt, venter med å se hva som står på postkortet hun skal sende. Håper bare det står noe til meg. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Synes hun virker ustabil, dramaqueen, oppmerksomhetssyk. Uavhengig av hva budskapet hennes egentlig er (som egentlig er helt umulig å si), tror jeg ikke denne er noe å satse på. Lenke til kommentar
Mikr Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 Synes hun virker ustabil, dramaqueen, oppmerksomhetssyk. Uavhengig av hva budskapet hennes egentlig er (som egentlig er helt umulig å si), tror jeg ikke denne er noe å satse på. Ja jeg føler meg som et spørsmålstegn. For vell bare vente til hun kommer hjem Lenke til kommentar
Lafro Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Sikkert en av disse som trenger litt tid Dvs. at det KAN jo være at dette ender godt alikevel. Lenke til kommentar
Mikr Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 Sikkert en av disse som trenger litt tid Dvs. at det KAN jo være at dette ender godt alikevel. Takk for svar. Ja tid er viktig, men blir nok en dyp samtale når hun kommer hjem. Prøve å få rettet opp tråden Lenke til kommentar
treskopus Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Du tar i det minste tak i problemene når hun forteller om dem, det er det absolutt ikke alle gutter som er mann nok til å gjøre Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Pause er etter min mening helt latterlig. Hvis en dame sier hun ønsker en pause vil jeg si det er over. Om hun trenger litt tid alene, så har jeg null problem med det, men pause betyr at hun ikke ønsker å være kjæresten din i en uke. Hvis hun gjør det så tviler hun på deg eller ønsker å være utro. Vil du tilbringe fremtiden din med noen du ikke kan stole på? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Vi ble kjærester for ca. 4 måneder siden og i det siste har det vært turbulent mellom oss. Dvs, hun mener jeg ikke gir 100 prosent for forholdet vårt, hun sier jeg tar henne for gitt og at hun ikke helt vet hvordan vi klarer oss i fremtiden. Hun sier dette etter bare fire måneder? Gjetter jeg rett om jeg sier hun er 15? 3 Lenke til kommentar
treskopus Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Herregud, det har jo ingenting med alder å gjøre? Hvis de har vært så og si oppå hverandre i fire måneder (og for alt du vet kan de ha kjent hverandre mye lenger), kan hun/de fint ha grunnlag til å føle turbulens selv om de relativt sett befinner seg i starten. Det er ikke slik at bare fordi det er snakk om måneder, er forholdet problemfritt. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Herregud, det har jo ingenting med alder å gjøre? Hvis de har vært så og si oppå hverandre i fire måneder (og for alt du vet kan de ha kjent hverandre mye lenger), kan hun/de fint ha grunnlag til å føle turbulens selv om de relativt sett befinner seg i starten. Det er ikke slik at bare fordi det er snakk om måneder, er forholdet problemfritt. Har man problemer, så løser man de problemene. Ikke ber om pause. Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Enig med Camlon. Dialog løser problemene i mye større grad enn en pause - hvis man finner tilbake til hverandre etter en pause, vil jo problemene fortsatt være der. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Pauser og syden, bringer tilbake kleine minne. Uansett, om hun vil ha mer plass og du er redd for at hun dumper deg er dette den perfekte muligheten til å begrennse potensielle skader og være klar til å gå ut med hevet hode - om nødvendig Lenke til kommentar
Mikr Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 Vi ble kjærester for ca. 4 måneder siden og i det siste har det vært turbulent mellom oss. Dvs, hun mener jeg ikke gir 100 prosent for forholdet vårt, hun sier jeg tar henne for gitt og at hun ikke helt vet hvordan vi klarer oss i fremtiden. Hun sier dette etter bare fire måneder? Gjetter jeg rett om jeg sier hun er 15? Vi er er begge midt i 20 årene. Og vi har kjent hverandre lenge, men vi holdt på i lang tid før vi ble kjærester. Vi har vært oppå hverandre hver dag siden vi ble kjærester og har rett og slett gått for fort frem med forholdet. Nå har vi pause og jeg har ennå ikke snakket med henne. Hun er fremdeles i utlandet og jeg føler at jeg ikke er den som skal ta kontakt. Hun får ta kontakt med meg slik at vi kan ta en skikkelig prat sammen og ta det derfra. Jeg ser ingen andre løsning enn å snakke med henne, siden det begrenser potensielle skader hvis det blir slutt. Tanken på å gjøre det slutt ut av raseri, gjør ting bare vondere. Vi for se... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Da stiller saken seg annerledes. Ta dere tid til deres egne ting, hobbyer venner o.s.v. Da følger et forhold mye enklere siden man da ikke er oppå hverandre hele tida... Jeg og fruen er rimelig selvstendige, vi klarer oss fint uten hverandre i lengre perioder men det er kanskje mere oss enn at det er noe vi har tatt hensyn til... Lenke til kommentar
Mikr Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 Herregud, det har jo ingenting med alder å gjøre? Hvis de har vært så og si oppå hverandre i fire måneder (og for alt du vet kan de ha kjent hverandre mye lenger), kan hun/de fint ha grunnlag til å føle turbulens selv om de relativt sett befinner seg i starten. Det er ikke slik at bare fordi det er snakk om måneder, er forholdet problemfritt. Har man problemer, så løser man de problemene. Ikke ber om pause. Jeg er enig, derfor trenger vi en real prat når hun tar kontakt med meg. Jeg er en ganske tålmodig person og kan vente. Men ikke dermed sakt jeg venter evig tid. Går det for lang tid og hun tar ikke kontakt. Ser jeg det som slutt og umodent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå