Gå til innhold

Bytte av minnekort på en Sony Ericsson Xperia Arc..


Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt meg ett 32gb minnekort som jeg tenkte å ta i bruk i mobilen. Det står ett 16bg i den nå og det er omtrent fullt... er det bare å kopiere alt som er på det eksisterende på 16gb over på laptopen for så å overføre det til det nye på 32bg? vil alt virke som det gjorde før, eller vil dette by på problemer? Og i tilfelle, hvilke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro du kan kopiere alt over på pc ja.. men da bør du nok bruke en kortleser til det.. for om du kopierer fra det, når det sitter i mobilen, er det ikke sikkert at du får med alt av mapper osv..

 

Jeg ville gjort det sånn:

Tatt ut kortet, putta det i en kortleser for pc, kopiert over alt av innhold.

Satt inn det nye kortet i mobilen, formatert det fra menyen i mobilen og tatt det ut igjen.

Så sette det nye kortet inn i kortleseren og kopiert alt tilbake.

 

På denne måten bør du få med alt av filer, og skulle noe gå galt, så har du fremdeles alt lagret på det gamle kortet ;)

Lenke til kommentar

Nå er sdcards fra mobiler kun med FAT filsystem (ikke noe avansert) , men har selvfølgelig attrib støtte for readonly og hidden.

Bruk windows. Slå på vis hidden files & folders & protected files.

Da vil uansett alle filer på sdcard være synlige fra kortleser.

Lag en mappe , eks C:\memkort16G

På rottnivå til kortleser bruk CTRL + A for å merke alle mapper på sdcard kopier med CTRL + C

Paste det inn i mappen du lagde på C:\

 

Så er det bare å bytte kort i kortleseren til det større og gjøre det motsatte.

Merke alt o kopiere tilbake fra C: mappen til det nye sdcard.

 

Slik har jeg gjort det i et par år og ingen ting har manglet eller feil oppdaget på mobil etter skiftet av sdcard til et nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...