Swifty Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Vet ikke om dette er rette plassen å poste det, men her er problemet mitt for det om: Satt opp en gammel pc, som skulle brukes til å spille eldre spill på (formaterte og satte i mitt gammle skjermkort) P3 550 Mhz 128 MB SD-ram (100mhz antar jeg) Geforce 2 MX 200 Windows ME Nyeste nvidia driver (tror jeg) Men når oppløsningen blir 640x600 eller 800x600 blir hele bilde vridd (ovalt) slik man kan stille på di fleste skjermer slik: ( ) , men bare i disse 2 oppløsningene. Problemet er at ikke alle di eldre spillene kan kjøres opp i mer enn 800x600. Noen som har samme problemet eller som vet hva jeg kan gjøre? EDIT: endre subjectet. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Er det ikke bare å stille inn skjermen for disse oppløsningene også? De fleste skjermer "husker" slike instillinger. Sjekk også at skjermen står på f.eks 100 Hertz dersom skjermen støtter dette under instillingene for skjermen. Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Hm...skal sjekke det med 100 Hz, litt gammel skjerm, men tror den klarer det forde om... (Har ME sånt funksjon som gjør at du ikke skal kunne stille opp Hz'en til noe den ikke tåler?) Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Husker ikke hvordan ting ser ut i ME men i XP kan man velge "Hide modes that this monitor cannot display". Hvis ikke den er veldig gammel tror jeg 800X600@100Hz skal gå fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå