Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blackscreen etter en liten stund

Anbefalte innlegg

Hei hei. Dette er da altså mitt første inlegg her på www.diskusjon.no og det jeg altså trenger hjelp til er å finne ut porblemet med min stasjonære data er.

Det er altså nå 1år siden jeg kjøpte denne brukte dataen av en venn av meg og et par måneder etter jeg hadde kjøpt den begynte den tilfeldigvis å crashe av seg selv "Blackscreen" og nå som tiden har gått skjer det omtrent hvert 25 minutt og nå har jeg ikke brukt den på sikkert 3-5 måneder. Og det jeg lurte på var om noen som har noen tips angående hva problemet er. Av og til er det 5minutter av og til 2 timer, tidene er helt random :/ og det som er rart er at dataen enda går, men skjermen blir svart og etter et halvt minutt starter den seg selv opp igjen.

Det jeg selv tenker er at det har noe med strømforsyningen å gjøre eller skjermkortet, men ettersom skjermkortet blir bare sånn 55grader når den kræsjer er det ikke like sannsynlig, men er en sannsynlighet ettersom dataen er 3år gammel.

Her er det jeg tror det er noe gale med

• Corsair Powersupply 550W Bulk, Black, ATX/EPS, 120mm fan, 4xSATA, SLI
  • XFX GeForce GTX 260 666m 896MB , HDMI, PCI-Express , 2.0 , Black

all feedback er takknemmelig. Takk for at du tok deg tid til å lese dette innlegget og forhåpentligvis hjelpe meg.

------------------------------------------------------

LONG LIVE E-SPORTS!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvis du har garanti på maskinen foreslår jeg at du sender den inn til rep. Dette problemet har jeg selv, og har sendt den inn til rep. for andre gang nå, hvis de ikke klarer å reparere det nå, eller neste gang har jeg faktisk krav på ny maskin. Det har også du hvis leverandøren ikke får ordnet problemet ditt etter 3. rep.

Det jeg gjorde før jeg sendte maskinen på rep. var å kryssjekke maskinen med nye minnebrikker, nytt skjermkort og ny harddisk uten hell. Det som da gjenstår av muligheter er prosessor og hovedkort, da blir det plutselig litt dyrt å feilsøke.

Håper du får orden på maskinen. Jeg vet at jeg ikke var mye til hjelp, men har ihvertfall fortalt deg om noen av rettighetene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...