christer1997 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg er 171 cm høy og er ganske snart 15 år. Jeg var 86,5 cm høy på 2 år kontrollen, hvor høy blir jeg? Jeg er redd at jeg ikke vokser mer. HJELP! Forresten, mamma min er 164 og faren min er 192, og han har flere slektninger som er over 190 og 2 meter. Har jeg håp? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Forum → Data → Butikker og verksteder (data) ??? 6 Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 hvorfor er du redd for at du ikke vokser lengre? Vanlig vokse alder er vel til 18 eller 20 om jeg ikke tar helt feil. På ungdomsskolen var jeg et hode mindre en andre kammerater, men nå er det omvendt. Lenke til kommentar
christer1997 Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Sorry, at jeg er på denne forumet.. Men jeg er ny her, og trenger å lære mye om dette nettstedet. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Du kommer nok til å vokse mer btw. Slapp av. Spis bra mat og hold deg i aktivitet så går det så fint atte. Lenke til kommentar
christer1997 Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 hvorfor er du redd for at du ikke vokser lengre? Vanlig vokse alder er vel til 18 eller 20 om jeg ikke tar helt feil. På ungdomsskolen var jeg et hode mindre en andre kammerater, men nå er det omvendt. Oh.. Du kommer nok til å vokse mer btw. Slapp av. Spis bra mat og hold deg i aktivitet så går det så fint atte. Jeg spiser sunt mat og er mye i aktiviteter men ingenting skjer. Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Veksten bremser opp i denne tiden, men du kan regne med å fortsatt vokse litt i noen år til. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hørte butikkene begynte å ta inn slike flaggstangfrø, kjøp litt av de vel? Lenke til kommentar
Yo2 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 I følge vekstkurve fra vekstundersøkelse i Bergen 2007, publisert i Tidskrift for legeforeningen i 2009, så vil du vokse 6-7 cm til frem til du blir 19 år. Normalt så brukes følgende formel for å regne ut forventet høyde som voksen (gutter); morshøyde + fars høyde + 13 cm delt på to. I ditt tilfelle så vil forventet høyde være 184,75 cm, et avvik på 8,5 cm +/- regnes som innenfor normalen. Så om du skulle ende opp rundt 177 cm så er dette å betrakte som normalt. Dette er imidlertid ingen fasit, en som er 15 år og er kommet sent inn i puberteten vil fort "sprenge" vekstkurven det refereres til. Liten? Jeg? Langt i fra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kansje? av Inger Hagerup Synes ikke du skal bruke energi på dette, for det første så er det ikke noe du kan gjøre noe med og for det andre så vil du verken bli unormalt kort eller lang. Nytt livet..... Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Jeg er 171 cm høy og er ganske snart 15 år. Jeg var 86,5 cm høy på 2 år kontrollen, hvor høy blir jeg? Jeg er redd at jeg ikke vokser mer. HJELP! Forresten, mamma min er 164 og faren min er 192, og han har flere slektninger som er over 190 og 2 meter. Har jeg håp? Noen vokser gjevnt og trutt til de er i 20-års alderen, andre slutter såtidlig som 13-års aldere, (jeg gjorde det, og la meg si at det er ikke engang skadefrydende morsomt å være 1/2 METER høyere enn gjevngamle, da jeg var 197 cm da jeg gikk ut av 7. klasse). Så summa sumarum kan du slutte å vokse når som helst, men du er av "normal" høyde, så du blir ikke kortvokst uansett. Men du blir nok mellom 180 og 190, hvis du er gjennomsnittelig langt utviklet, og vil nok slutte å vokse ila 2 år. MEN HVA I HELVETE spør du om dette her?? dette hører hjemme i "ting du lurer på"-tråden(e), eller under "helse"-kategorien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå