Krissma512 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hey Jeg har hatt dette problemet i en stund nå, var en gang jeg spilte musikk så plutselig kom det sånn knatring i høyttaleren hørtes ut som forstyrrelse et sted. Jeg skrudde av musikken, og knatringen gikk vekk, jeg spilte litt musikk igjen og da kom det plutselig en høy dure lyd i alle fem høyttalerne pluss suben. Dette gjorde jeg for og prøve og fikse problemet: 1. Tok ut sikringen bak subwoofern, det funka men lyden kom tilbake sånn 10 min senere. 2. Kobla ut alle ledningene til alle fem høyttalerne, dure lyder var forsatt der. 3. Kobla ut strøm ledningen og alle de andre ledningene fra subwoofern, kobla alt inn igjen dagen etter, dure lyden var forsatt der. 4. Kobla anlegget til en annen pc, dure lyden var forsatt den samme. 5. Bytta ut den originale lyd kabelen som skal fra Kontroll pod til pcen med en Optical kabel, dure lyden var forsatt der. 6. Skrudde opp hele anlegget for og se om noe var svidd/defekt. så ikke noe feil. 7. Re-satte anlegget til fabrikktilstand med og holde inn Input + Setting mens anlegget sto i standby i sånn 10 sec, det funka heller ikke. Jeg misstenker at selve Kontroll Poden til anlegget har tatt kvelden, men er ikke sikker. Har søkt masse på nettet men finner ingen løsninger. Dure lyden stopper når jeg trykker på mute knappen, eller skrur anlegget i standby. fant forresten akkurat det samme problemet jeg har på Youtube. http://www.youtube.com/watch?v=RZV9MDlbxg4 Jeg fant også ut at det ikke er mulig og bytte Kontroll poden, siden den Kontroll poden jeg har fungerer bare til det anlegget jeg har. Er veldig glad i dette anlegget og har ikke lyst til og kaste det. Så om det er noen som har noen løsninger på hva jeg burde gjøre så spytt det ut. I verste fall så må jeg nok kjøpe meg nytt anlegg. Takker for svar! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 vurdert å bytte sikringen på den helt istedenfor å ta den ut og sette den inn igjen? Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Har selv hatt during i Z-5500 subwoofer,dette har hendt når anlegget har stått lenge (dager-uker) i standby mode. Dette løste jeg ved å trekke ut strømkabel når anlegget ikke var i bruk. Etter denne rutinen har jeg ikke hørt noe til during fra subwoofer. Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 vurdert å bytte sikringen på den helt istedenfor å ta den ut og sette den inn igjen? Nei men tror ikke det har noe med sikringen og gjøre, for den er like hel, den har ikke røket ellernoe. Har selv hatt during i Z-5500 subwoofer,dette har hendt når anlegget har stått lenge (dager-uker) i standby mode. Dette løste jeg ved å trekke ut strømkabel når anlegget ikke var i bruk. Etter denne rutinen har jeg ikke hørt noe til during fra subwoofer. jeg har ikke brukt dette anlegget på over en måned og strømkabel og alt et trekt ut, testa anlegget i går var forsatt den samme dure lyden Kan ikke skjønne hva denne lyden kommer fra, om den kommer fra selve Ampen eller Kontroll poden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå