kimarve Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Har da en en 2 kanals forsterker hvor den ene kanalen har sluttet å fungere, Men virker som on det bare er (-minus) utgangen på den ene kanalen som ikke fungerer, det fungerte å brokoble en høytaller på den kanalen hvor (minus) fungerer og (+pluss) på den andre kanalen som (-minus) ikke fungerte på. Og det jeg lurer på da er om jeg kan koble to stk høytallere altså 4 ledninger til samme brokoblede kanal ? Altså 2x høytallerledning i (+pluss)ch1og 2x høytallerledning i (-minus)ch2? Jeg vet det blir lyd men vil det gå utover kvaliteten eller skape høytallerhavari ? Sikkert rotete skrevet, men prøvde så godt jeg kunne å forklare hva jeg mente. Endret 2. august 2012 av kimarve Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Nei, det kan du ikke, det vil mest sannsynlig ødelegge forsterkeren. Men minus er mest sannsynlig samme punkt inni forsterkeren, så du kan koble begge minusene på samme minus, og plussene hver for seg, evt bare legge en liten ledning mellom begge minusene Men var jeg deg, så ville jeg sett dette som en ypperlig anledning til å oppgradere litt, og fått rettet på lydbildet i bilen din. Du har helt sikkert de 6x9" bak i bilen, og de er sikkert montert i hatthylla også. Hva med å kvitte seg med de 6x9" og få inn noe foran i bilen i steden? Og kanskje få inn en sub? Endret 2. august 2012 av cossiemk1 Lenke til kommentar
kimarve Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Takker for svar, da prøver jeg det men det vil vel fortsatt være brokoblett ? Setter tråd som løst hvis jeg får det til å funke. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Takker for svar, da prøver jeg det men det vil vel fortsatt være brokoblett ? Setter tråd som løst hvis jeg får det til å funke. Nei, da er den ikke brokoblet. Lenke til kommentar
kimarve Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Men gir begge kanalene futt til hver sin høytaller da ? altså akkurat som om jeg har to fungerende kanaler. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Men gir begge kanalene futt til hver sin høytaller da ? altså akkurat som om jeg har to fungerende kanaler. Mest sannsynlig ja, og det finner du fort ut hvis du skrur balansen over fra side til side Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå