Starbuck Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hei Jeg har en server som jeg er i ferd med å sette opp hjemme. Denne skal kjøre W2K8 i bunn, og deretter virtualisering via hyper-v. Det jeg lurer på nå er om det er noen vits/fordeler/ulemper å partisjonere opp den diskplassen jeg har i bunn? Grunn-OS'et skal primært ikke benyttes til noe annet enn å 'hoste' x antall andre OS. Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 En klar fordel er at du ikke står i fare for at filene til de virtuelle maskinene fyller opp OS-disken og tar ned hele maskina. Spesielt kan dette være en fordel med thin provisioning. Nå er mine erfaringer knyttet til VMware, men antar at mye av dette er overførbart til hyper-v Lenke til kommentar
Starbuck Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Ja, jeg kjørte på med 150GB (overkill) til OS-partisjon. Så blir resterende ca. 3,5TB egen partisjon. I verste fall begynner jeg bare på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå