Redaksjonen. Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Skal bedre sikkerheten. Hack Facebook, vinn seks millioner Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Her bør dere vel kanskje skrive litt mer? Det sitatet det er snakk om fra Facebook er "If there?s a million-dollar bug, we will pay it out". Det er langt ifra det samme som at de deler ut en million dollar for å bli hacket. De fleste bugs/hull blir belønnet med inntil 10 000 dollar, som er langt ifra slik dere fremstiller det. 2 Lenke til kommentar
BiosFlasher Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hackeren på illustrasjonsbildet driver visst med Java GUI programmering og har pastet inn noe eksempelkode 9 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 En JMenuBar, faktisk, sånn at han kan hacke med et ryddig grafisk brukergrensesnitt. 7 Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Tror ikke Java klarer denne jobben. Det trengs nok et GUI-interface i Visual Basic for å spore Facebooks IP-adresse her ja 7 Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Ring ambulansen. Jeg ler meg ihjel av kommentarene. 7 Lenke til kommentar
Lazore Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Tror ikke Java klarer denne jobben. Det trengs nok et GUI-interface i Visual Basic for å spore Facebooks IP-adresse her ja "GUI- interface" = graphical user interface interface 4 Lenke til kommentar
HFidelity Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Tror ikke Java klarer denne jobben. Det trengs nok et GUI-interface i Visual Basic for å spore Facebooks IP-adresse her ja "GUI- interface" = graphical user interface interface Han viser nok til en viss CSI episode hvor de bruker Visual Basic til å spore IP-adresser 7 Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 ..det er "lovlig" for sikkerhetstjenesten i usa å hente personlige detaljer uten å underrette noen. Skikkelig bug. Så får jeg en million dollar, da? (By the way - veldig imponert over at hw.no redaksjonen er så godt informert at de til og med har plukket opp på den nye trenden i hacker-miljøet med å bruke hette-genser mens du hacker). 1 Lenke til kommentar
Nikolai_Hoftun Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Da kan man vel ikke bli straffet for det hvis man prøver og ikke klarer det? Sikkert lettere enn å vinne i lotto....Hmm, tror jeg vet om noen programmer..... Det er da lovlig, ikke sant? Lenke til kommentar
Nikolai_Hoftun Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Tror ikke Java klarer denne jobben. Det trengs nok et GUI-interface i Visual Basic for å spore Facebooks IP-adresse her ja"GUI- interface" = graphical user interface interface Alltid noen som henger seg opp i skrivefeil alle forstår. Lenke til kommentar
Nikolai_Hoftun Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Her bør dere vel kanskje skrive litt mer?Det sitatet det er snakk om fra Facebook er "If there?s a million-dollar bug, we will pay it out". Det er langt ifra det samme som at de deler ut en million dollar for å bli hacket. De fleste bugs/hull blir belønnet med inntil 10 000 dollar, som er langt ifra slik dere fremstiller det. Mixy gjør meg bare mer forvirret. Hvis jeg klarer å hacke facebook (har ikke peiling per dags dato) så får jeg 6 millioner kroner. Men de kan jo da ikke straffe meg for å ha forsøkt, ikke sant? Blir de hacket er det jo en bug..... Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Men de kan jo da ikke straffe meg for å ha forsøkt, ikke sant? Mm. Ja. Vi er vel alle inneforstått at vi opererer med en slags æreskodeks på Fjesbok. "Gjør du noe som skader omdømmet vårt, så selger vi rettighetene til trynet ditt til Argentina!". Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Mixy gjør meg bare mer forvirret. Hvis jeg klarer å hacke facebook (har ikke peiling per dags dato) så får jeg 6 millioner kroner. Men de kan jo da ikke straffe meg for å ha forsøkt, ikke sant? Blir de hacket er det jo en bug..... De belønner deg så lenge du ikke bruker sikkerhetshullet eller sprer det. Hvis du melder det inn vil du bli belønnet. Hvor mye du får avhenger av hvor stort sikkerhetshull du har oppdaget. Normalt får man ikke mer enn 500-1000$ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå