Gå til innhold

Spesifikasjonene på en IBM Netvista A20-C667

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På navnet høres det ut som en med Celeron 667MHz CPU men det kan også være en "vanlig" P3.

Denne CPU'en (Celeron'en) er ikkke noe sårlig selv om den kan klokkes en del. (Sikkert vanskelig å gjøre med det hovedkortet.)

CPU en har bare 32k L1 cache og 128k L2 cache. Den kjører med en bushastighet på 66MHz.

Netvistaen har sikkert 128MB PC133 RAM og en 10 GB harddisk.

Den har sikkert også Ethernet 10/100 Mb på hovedkortet.

Netvistaene er ganske greie, ikke så voldsomt raske, men bra bygd og de tusler å går uten problemer.

Har ikke prøvd eller sett etter skikkelig, men jeg antar at de er vanskelige å oppgradewre ettersom det ikke er noe plass til stort HK så vidt jeg husker. I tillegg er PSU'en ganske liten. Muligens kan du få inn et mATX kort og hive inn en AMD XP2000 men det er ikke sikkert at PSU'en takler det.

Den enkleste oppgraderingen du kan gjøre er vel å hive i mer RAM og overklokke den. I tillegg kan du få tak i en større/raskere HD.

Lenke til kommentar

Jeg har kun tenkt til å sette inn mer RAM på maskinen og sette inn en ekstra harddisk, men for dette trenger jeg jo få vite hva slags ram den støtter og om den støtter ATA/100 eller ATA/133??? Jeg er ingen ekspert og jeg har ikke overklokket før... Gjøres dette fra biosen? Isåfall hvordan? Vet du hva som er anbefalt maks å overklokke denne CPUen?

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Vet ikke dette sikkert men tror den har "vanlig" PC133 SDRAM.

Du kan sikert kjøpe noe på www.komplett.no

Disse brikkene finnes i litt forskjellige utgave Noname, Apacher osv. Noen støtter ikke alle chipsett, så her må du nesten prøve deg frem.

Tror BIOS på disse maskinen ikke støtter større HD en 20 GB. Men dersom du kjøper en ny IDE-kontroller; 200 kr på Komplett, kan du sette inn nye harddisker både ATA100/133.

Dette forutsetter at maskinen har et ledig PCI-spor, noe den sikkert har.

Når det gjelder overklokking så er det ikke sikkert IBM har lagd opp til dette i BIOS, muligens må du bruke jumpere på HK for å stille mulitplikator.

Du kan sikkert lage en nye topic i overklokkings-delen av forumet om dette dersom du ikke får det til. Mange der som muligens har mer peiling om overklokking av en slik maskin en det jeg har.

En kompis av meg haddde en slik CPU men i 633MHz utgave, han klokket den uten problemer opp til 766MHz med standardvifte og ennå høyere med en nyere kjøleribbe (Tror faktisk han klokket den helt opp til 1000MHz og den var fremdeles stabil).

Tror ikke det skulle være noe problem å klokke den til 766MHz for deg så lenge du finner ut av hvordan du gjør det på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...