pierce007 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 I stuen står router. Denne kobles til en homeplug. På kontoret kobles ny homeplug. Kan jeg koble en ny router til denne? Eller må jeg feks kjøpe en 4 ports homeplug? Og i så tilfelle, hvilke(n) anbefales? Har feks sett på denne: http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/NGXAVB1004/netgear-multimedieadapter Lenke til kommentar
HFidelity Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Ikke for å stjele tråden din men jeg er også interessert i dette. Trenger et sett med adapter fra router til strøm, og deretter til pc via stikk i et annet rom. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Det produktet du lenker til hos elkjøp har en teoretisk overføringshastighet på 200mbit/s. Det har kommet en ny generasjon som har en teoretisk overføringshastighet på 500mbit - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635645. Jeg kjøpte denne på tilbud hos komplett til 790,- om jeg ikke husker helt feil. Fra en gammel kurs til en ny kurs, oppnår jeg ca 6,5Mb/s *8bits pr byte = 52mbit/s. Ved bruk av trådløst N 5Ghz nett så oppnådde jeg ca 11,5Mb/s tidligere, men opplever at pakketapet er langt mindre ved bruk av strømplugg. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Det produktet du lenker til hos elkjøp har en teoretisk overføringshastighet på 200mbit/s. Det har kommet en ny generasjon som har en teoretisk overføringshastighet på 500mbit - http://www.komplett....spx?sku=635645. Jeg kjøpte denne på tilbud hos komplett til 790,- om jeg ikke husker helt feil. Fra en gammel kurs til en ny kurs, oppnår jeg ca 6,5Mb/s *8bits pr byte = 52mbit/s. Ved bruk av trådløst N 5Ghz nett så oppnådde jeg ca 11,5Mb/s tidligere, men opplever at pakketapet er langt mindre ved bruk av strømplugg. Men hva med 3/4 ports? Og hva med feks hotplug og router i rom 2 som skrevet i første innlegget? Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Dette med router i rom 2 er jeg faktisk litt usikker på, så jeg unnlot å svare på det. Men jeg mistenker at dersom du plugger en strømplugg videre til en router i rom 2 så vil router-2 opprette et eget nett - i praksis betyr det at maskiner som står kobler til router-1 ikke uten videre vil klare å aksessere maskiner som står på router-2. Alternativet er å sette opp router-1 og router-2 i bro (dette er jeg litt usikker på), eller å få router-2 til å kun fungere som et aksesspunkt. Dersom du får router-2 til å kun fungere som et aksesspunkt så vil det fremdeles være router-1 som deler ut IP adresser - router-2 vil kun videreformidle og dele aksess til router-1. Tror også det skal være mulig å bare plugge strømplug i rom-2 kun til en switch, men det er jeg usikker på. Lenke til kommentar
ovind Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) I stuen står router. Denne kobles til en homeplug. På kontoret kobles ny homeplug. Kan jeg koble en ny router til denne? Eller må jeg feks kjøpe en 4 ports homeplug? Hvis du trenger flere tilkoblingspunkter på kontoret trenger du kun en billig switch. Jeg kan anbefale Zyxel GS-105B v2 (5-porter/1Gigabit), kun 174,- på ps.no. Den finnes også i 8-porters utgave. Endret 13. august 2012 av ovind 1 Lenke til kommentar
CoolAEW Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Som ovind sier, en switch løser saken lett Og som BaeGjest sier, en ny router inne på kontoret vil gjøre at "prosjektet" ditt bare blir 10 ganger mer avansert, da du må jobbe med å få de to ruterne til å jobbe som ett nettverk, ikke 2. Men man får kjøpt homeplug med 3 porter, den kales Triple+ og finnes info om HER. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå