konduktans Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hva heter det når en snakker med en person og starter med et spørsmål som speiler spørsmålet på en hånende/negativt måte, for så å svare det "selvsagte" svaret? F.eks; Q: Ble du sint da ditt og datt skjedde? A: Ble jeg sint? Så klart ble jeg sint [...] Jeg oppfatter det som en meget passiv-aggressiv måte å svare på, men er det en egen setningstype? Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 spørsmålet A stiller Q er ironisk (ironi) fordi stemningen sier at han blir provosert av spørsmålet, når A viser at spørsmålet egentlig er svart på når spørsmålet ble spurt ,blir det hele ett retorisk spørsmål, som blir sagt på en sarkastisk måte. passiv-aggressiv er vel mer når du egentlig er sint, men gir dem "the silent treatment" eller når du gjorde noe når du var liten (spørs hvor gammel du er nå) når du gjorde noe virkelig galt, og var redd foreldrene dine skulle skjelle deg ut i vilden sky, men istede sier "jeg er skuffet" noe som svir enda mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå