Spartapus Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hvordan er det et dårligere argument i så og si alle andre applikasjoner? Jeg ser ikke helt for meg et fotorealistisk Super Mario-spill. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hvordan er det et dårligere argument i så og si alle andre applikasjoner? Jeg ser ikke helt for meg et fotorealistisk Super Mario-spill. Men du kan se for deg et fotorealistisk plattformspill. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Uenig til de grader, jeg kan bare bringe frem Final Fantasy VII hvor jeg gråt som en drittunge når en viss person i spillet døde.. PS: Grafikken så shitty ut fra dagens standard, for meg ser det fortsatt herlig ut.:> Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg tror det de mener med dette er at når man kan lage fotorealistiske spill, så vil alt fokus gå over på best mulig story og gameplay Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Hvordan er det et dårligere argument i så og si alle andre applikasjoner? Jeg ser ikke helt for meg et fotorealistisk Super Mario-spill. På tide å dra frem denne klassikeren igjen : Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hva er fotorealisme? Ordet har vært brukt av spillbransjen i minst 20 år og betydd omtrent det samme hele veien: Dagens grafikknivå + 3 år "moores lov" utvikling av grafikken. Hvert år de siste 20 år. Å tro at vi får fotorealisme snart er å tro på julenissen - i år igjen. Problemet med fotorealisme er trolig mer detaljer en rendering i dag. samt en god del fysik. Følser er mer å ha greie ansiktutrykk i rett situasjon, de trenger ikke være helt realistiske, men en npc bør reagere om du skyter rett over hodet hans. Ja dette er vanskligere en en god render engine Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 bra skrevet story med dybde i 5 år utdatert grafikk motor >>foto realistisk enda ein hollywood cliche det jeg mislikte med L.A noir over heavy rain, greit personene såg realistiske men dialogene og omverden var horrible til tider og satt meg helt ut av settingen (spesielt når folk ser ut som nervøse dop misbrukere spesielt i øyene når du spørte dei ut) Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 AI er viktigere. 3 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg tar heller noen kvantesprang i AI fremfor enda bedre grafikk (som igjen krever vesentlig mer av uttrykk og bevegelse hos NPC for å unngå uncanny valley effekten). Et eksempel er naturlige og forskjellige reaksjoner på det som skjer rundt dem. Om det så er skuddvekslinger eller annet. Et eksempel kan jo være i Skyrim, hvor du har mulighet til å flytte på det meste, men ingen reagerer egentlig på det. Et mer levende spill kunne blant annet hatt: - NPC'er holder på med forskjellige gjøremål til forskjellige tider. Dette er delvis på plass i mange spill, men stort sett ser du ut til at folk er opptatt med å gå meningsløst rundt eller stå og vente på at du skal innlede en samtale. Det er som oftest veldig kunstig. - NPC'er samles til forskjellige aktiviteter. I Skyrim kunne det f.eks vært at en familie spiste middag sammen når jeg kom inn i huset, som selvfølgelig var ryddet opp etter at jeg var der å brukte et shout for å flytte på alt. Siden jeg var et rotehue på forrige besøk er jeg ikke lenger velkommen, og blir kastet ut av mor eller far i huset. Jeg hørte nylig at NPC'er i neste Hitman (tror jeg det var) skulle reagere når personer blir borte. Slik at om du fjerner en person som vanligvis rapporterer via f.eks radio vil det etterhvert vekkes mistanke når personen ikke lenger rapporterer. Det er et skritt i riktig retning. Grafikk er vel og bra, men vi er kommet til et punkt hvor kostnaden for bedre grafikk er ekstremt høy. Det er det sikkert å lage regler for alle eventualiteter som sørger for et mer levende spill, men jeg tror fortsatt det er mer riktig vei å gå. 1 Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Fotografikk nødvendig for å vekke følelser? Jeg tror jammen sann Hartmann overser alle oss tenåringer som spilte Final Fantasy 7 pylogenh***te og gråt som småjenter når blomsterdama døde. Utviklerene må heller lage gode historier enn den fancy smancy grafikken! Jeg er møkklei AAA titler, for de har nesten alltid syltynne historier smekt på ett utrolig barnslig gameplay... Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Det er mange ting som burde prioriteres før grafikk gitt. Fysikk, den er forstatt sjelden bra. AI, drit lei av å spille med/mot mongolide npc`s. Mer/bedre historie i spill. Friere verdner, finner snart ikke et spill som ikke består av annet enn punkt A og B med kun en vei å gå.. Startet nettopp opp med Morrowind igjen, herregud for et spill det er! Enda grafikken er noe som kunne vært laget av aper. Skyrim vs Morrowind er et rimelig lett valg.. Det er et godt bevis på at spillets dybde har mye mer å si enn fancy grafikk å simpelt gameplay. Endret 2. august 2012 av Kjetil_90 1 Lenke til kommentar
Thommy B Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Dayz er et godt alternativ hvor grafikken ikke er best, men det finnes andre faktorer som gjør det til at du får frem følelser som redsel/frykt, paranoia, glede, stress. Gi meg gameplay fremfor eye candy any day! 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Når muligheten for å levere så bra grafikk som utviklere ser for seg så kan en jo håpe at det begynner å dukke opp flere spill med dype historier og som er mer en en testesteron bombe av action blod og gørr. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Dayz er et godt alternativ hvor grafikken ikke er best, men det finnes andre faktorer som gjør det til at du får frem følelser som redsel/frykt, paranoia, glede, stress. Gi meg gameplay fremfor eye candy any day! Med en AI og animasjon på zombier som er helt på trynet. Jeg misliker kommentarer som hinter til at faktorer som gjør et spill bra er ekslusivt eksluderende ( ), at fokuserer en på grafikk, er god story umulig, god AI vil ikke tillate godt gameplay osv osv osv. Å si at Skyrim ikke hadde hatt vondt av bedre grafikk, betyr ikke at da måtte AI-en ofres (som allerede er heeeelt på trynet). Får vel takke konsoller for å være en relativt stor del av markedet? Hurra..? Og realisme er et teit aspekt. Troverdig er mye bedre å bruke. Spill er aldri realistiske, men kan fullt mulig være troverdig. Endret 2. august 2012 av chokke 2 Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 På ein måte er det no litt fint at det å vere mildt tilbakeståande ikkje er ei hindrig for å få ein sjefsjobb i eit stort selskap. Nokon får tipse han om alle dei fantastiske FMV-spela som kom på 90-talet. Kay Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg tror virkelig folk må begynne å la spill være nettopp spill! Det er ikke problematisk å veve inn en god historie hvis du er en god forteller. Jeg nevner her det som har blitt nevnt allerede; Når en viss person døde i FFVII. Fokuser på bedre og "tightere" spillmekanikk. Lag historien rundt spillets mekanikk så det blir så naturlig og flytende som mulig. Samtidig fokuser på å effektivisere bruken av datakraft og "man hours" for å få best mulig AI som ikke bryter opplevelsen. Når de fatter dette vil dem se at ideen om å skvise inn så mye grafikk som mulig på bekostning av alt annet er en tabbe. Bedre grafikk gjør ingen ting, men ikke på bekostning av resten. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Det han mener må jo ha med ansiktsuttrykk å gjøre, ikke fortellerkunsten som sådan. Når Aeris døde i FF7 så grein mange (inkludert meg) fordi vi hadde fått et forhold til henne. Vi hadde reddet henne fra Shinra utallige ganger, Cloud hadde vært på date med henne, hun var den siste Cetra og vi hadde enkelt og greit fått en tilknytning til henne. I tillegg bygde det seg såpass opp, samt en CG-film som var svært slående og musikk som bare forsterket det hele. Håper og tror at artikkelen har vinklet det hele litt feil. Eller så er denne fyren litt ut på jordet. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Regner med at Cristoph Hartmann her mener at det er vanskelig å få karakterer i spill til å vise følelser uten fotorealismen. Ser det er mange som nevner at de har følt forskjellige ting når de har spilt, men det blir jo noe helt annet. Så en som nevnte Aeriths død i FFVII, spilleren ble lei seg, men det var ikke mye følelser i karakterene i spillet egentlig. Noen som så game enginen til Square Enix på E3? Det var jo ikke helt fotorealisme det heller, men det var faen ikke så galt heller. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Forbetra grafikk vil me "alltid" få, sjølv om den "aldri" vil bli fotorealistisk. Når det gjeld grafikk i forhold til kjensler så ser eg ikkje den heilt store samanhengen. Eit andlet med tydelege uttrykk vil sjølvsagt hjelpe, men rørsler til menneske i videospel er uansett så kantete at det ikkje vekker så mange kjensler. Skal dei vekke kjenslene i meg må dei ha ei god historie og kunne fortelje den på ein god måte. Utviklinga til karakterane, dialog, musikk osv. er langt viktigare faktorar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå