Arodem Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) 2K Games-sjefen tror fotorealisme vil kunne føre til fokus på følelser. Les hele saken Endret 2. august 2012 av Arodem Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Blindgate. Å vekke følelser i spilleren er en fortellerkunst og kan gjøres selv med piksler, noe Final Fantasy VI beviste for lenge siden. Kan man ikke fortellerkunst så hjelper det ikke med all verdens fotorealisme. Men det kan være en fordel for spill der fotorealisme er et mål i seg selv, som sports- og racingspill, eller simulatorer. 9 Lenke til kommentar
Samma fuh Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 det er jo bare tull hvor mange tusen filmer finnes det egentlig som ikkegir deg noe følelse 1 Lenke til kommentar
Zedarius Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) L.A. Noire blir veldig uncanny valley for min del. Fortellerkunst har aldri handlet om fotorealisme. Vi er da ikke så tilbakestående at vi må se hver pore forandre seg i åpenlyse følelsesreaksjoner for dykke ned i fortellingen. Gi oss stemmeskuespill som høres ut som faktiske samtaler, ikke diktanalyse fra videregående. Ikke mal spillet med historien, men mal historien med spill. Endret 2. august 2012 av Zedarius 1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Blindgate. Å vekke følelser i spilleren er en fortellerkunst og kan gjøres selv med piksler, noe Final Fantasy VI beviste for lenge siden. Kan man ikke fortellerkunst så hjelper det ikke med all verdens fotorealisme.Men det kan være en fordel for spill der fotorealisme er et mål i seg selv, som sports- og racingspill, eller simulatorer. Hvorfor er det et større poeng i sports- eller racingspill og simulatorer enn andre steder? Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 L.A. Noire blir veldig uncanny valley for min del. Veldig enig. Ble alt annet enn imponert over animasjoner der. Eller spillet for den saks skyld. Det ble for kunstig. På mange nivåer. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hvorfor er det et større poeng i sports- eller racingspill og simulatorer enn andre steder? Fordi ambisjonen bak disse spillene ofte er å gi deg en mest mulig ekte opplevelse av hvordan det faktisk er å delta i f.eks. et bilrace. Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Så det er derfor bøker ikke vekker følelser... Sats på det som er viktig for spill, du Cristoph Hartmann, nemlig spilldesign og gameplay, så skal du se at salgstallene vil øke. 3 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Fotorealisme er da overhodet ingen forutsetning for å kunne vekke følelser. Bare å spille Journey, så får man et eksempel på det. Lenke til kommentar
Allsider Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Fundamentalt uenig. Vi har da hatt spill som gjør det med følelser veldig bra (uten å være fotorealistiske). Nå er jeg ikke en spill-kjenner, men for eksempel: Braid, Portal 2, Metro 2033, og der har jeg nok ikke en gang skrapt av laken. Og for å ikke å snakke om de utallige animasjonsfilmer: Wall-e, Min nabo Totoro, osv. Det er jo dette som gjør spill til spill. At vi klarer å formidle det virkelige med det artistiske. Det er plass til fotorealistiske spill, uten tvil, men dette virker jo bare som en unnskyldning til å lage spill som massene vil ha. Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 2K Games-sjefen tror fotorealisme vil kunne føre til fokus på følelser fordi 2 Games jobber med et spill som forsøker å fokusere på følelser. 1 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Har fyren noensinne lest en bok eller spilt de beste eventyrspillene som har kommet ut? Fotorealisme kan kanskje skjule elendig historie og karakterer til en viss grad, men ikke tilstrekkelig. Lenke til kommentar
Zedarius Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Kan forsåvidt legge til at fotorealisme er for spill det 3D er for film. For har du laget Wrath of the Titans er du fucket uansett. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Er vel heller innhold og gameplay som trenger en ny renessanse. Hater å høres ut som en gubbe, men nye spill har bare ikke samme underholdnings verdi som før. 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hva er fotorealisme? Ordet har vært brukt av spillbransjen i minst 20 år og betydd omtrent det samme hele veien: Dagens grafikknivå + 3 år "moores lov" utvikling av grafikken. Hvert år de siste 20 år. Å tro at vi får fotorealisme snart er å tro på julenissen - i år igjen. 2 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hvorfor er det et større poeng i sports- eller racingspill og simulatorer enn andre steder? Fordi ambisjonen bak disse spillene ofte er å gi deg en mest mulig ekte opplevelse av hvordan det faktisk er å delta i f.eks. et bilrace. Hvordan er det et dårligere argument i så og si alle andre applikasjoner? Lenke til kommentar
Razoroth Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Å tro at fotorealisme vil inspirere følelser blir helt feil i min bok. Det kan derimot være med på å trigge "OMG AWESOME-refleksen" i hjernen min, som f.eks. i Transformers-filmene (Jeg gråt ikke da Optimus Prime "døde" selv om han ser rimelig ekte ut). Om det er noe som påvirker følelsene mine, så er det gode karakterer, satt i en god historie. Dessverre virker det som at få spillutviklere satser på dette. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hvorfor er dette tagget med PS3? En konsoll som aldri vil kunne klare å vise fotorealisme. Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hvorfor er dette tagget med PS3? En konsoll som aldri vil kunne klare å vise fotorealisme. Trolig fordi de nevner Heavy Rain som, såvidt meg bekjent, kun kom ut til PS3 Lenke til kommentar
netfrik Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) *slettet* Endret 29. mai 2016 av netfrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå