Gå til innhold

Feminisert nasjon

240 stemmer

1. 1. Har Eivind Berge mer eller mindre korrekt i sin antakelse av vi lever i en feministstat?

• Helt rett
      93
    • Delvis rett
      92
    • Hverken rett eller galt
      10
    • Delvis galt
      9
    • Helt galt
      36

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt dette emnet, hva mener dere med en Feministnasjon? Mener dere et land der sexism er en del av hverdagen og hvor kvinnelige mordere kan unslippe straff med å si de har mensen? (LOL)

Jeg vil at den som siterer og svarer meg skal gi meg et sprøsmål som jeg kan forstå, så skal jeg svare. Det er mye enklere for meg på den måten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å komme litt tilbake til temaet, detter er ett innlegg om seksuel trakasering, som her ser ut til å bli tatt innunder vold mot kvinner.

http://maddam.no/2012/11/kollektiv-lammelse/

Jeg regner med at vi alle kan være enige i at å jukke på fremmede eller være innpåsliten er helt på trynet, men samtidig er grensene mellom seksuell trakassering og flørt veldig vanskelig å definere her. Som en del trekker frem i kommentarfeltet dreier det seg i stor grad om den som blir "utsatt" for dette liker den andre eller ikke. Samtidig synes jeg man her igjen definerer unge jenter som ofre hele veien, til tross for at det er liten tvil om at veldig mange jenter ønsker seksuell oppmerksomhet og spiller på denne.I følge teksten :

...sier unge jenter at de heller vil bli klådd på enn være den usynlige

Som ett annet eksempel trekkes det frem hvordan jenter opplever både baksnakking fordi de er lite attraktive og å få diverse ufinheter knyttet til kjønn slengt etter seg. Det som forundrer meg er at dette defineres som ett problem som jenter utsettes for og der gutter og menn igjen er overgriperen. Jeg tror dette stemmer veldig dårlig med virkeligheten, der jeg oppfatter jenter som minst like ille som gutter når det gjelder denne typen "vold".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal en trekke dette til stat så er denne saken fra Bergen underfundig;

Politiet fikk melding klokken 16.18 onsdag ettermiddag om at en blotter hadde slått til i Skivebakken i Bergen sentrum.

- Det skjedde helt uten videre, og mannen gikk videre til Molløesmauet, sier operasjonsleder Morten Kronen i Hordaland politidistrikt til bt.no.

- Vi hadde en patrulje i nærheten, men de fant ham ikke. Vi er interessert i tips, sier Kronen.

Han tar nemlig episoden mer alvorlig enn kvinnen som ble utsatt for blottingen.

- Hun ønsket ikke å anmelde forholdet. Hun lot seg ikke vippe av pinnen, for å si det sånn, sier Kronen.

Han går ut med en beskrivelse: Mannen var altså i 20-årene, hadde på seg lue, knallblå jakke og khakibukse.

Politiet kjenner ikke til andre, liknende episoder, og tror ikke at de leter etter en serieblotter.

Det er beskrevet i litteratur at serieblottere har en tendens til å gå over til overgrep. Men når politiet selv anser det ikke som en serieblotter....hvorfor faen i all verden....

Lenke til kommentar

For å komme litt tilbake til temaet, detter er ett innlegg om seksuel trakasering, som her ser ut til å bli tatt innunder vold mot kvinner.

http://maddam.no/201...ektiv-lammelse/

SV-feministene som driver maddam ser jo mannen som en vandrende voldtektsmann. Så at konklusjonene til radikalfeministene er "logiske" ut i fra hva slags aksiomer de går med, intet overraskende.

Men, angående det å bli forulempet, som er populært for tiden, første minuttet;

http://www.youtube.com/watch?v=Rzb_p1mRW1M

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Fascistene fornekter seg ikke. Denne gangen er det fotsoldatene til Lysbakken som er ute å spyr ut sitt søppel, denne lille bolken sier det meste over hennes hat, og feminismens iboende diktaturønske;

Det antifeministiske tankegodset deles, interessant nok, av islamske ekstremister, som oppviser et lignende syn på kvinners rolle som sine høyreekstreme meningsmotstandere.

"Guilty by association", av beste sort. Ala "venstresiden støtter Hamas og terrorister i Palestina, ergo er de like med Vigrid".

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor det dras likhetstegn mellom antifeminisme og mannsjåvinisme. Feminisme burde være et like negativt ladet ord som mannsjåvinisme.

Jeg er for total likestilling, derfor er jeg antifeminist. (Og anti-mannsjåvinist.)

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg vet det ikke. Med mindre du tenker på fødselstallene. Så kanskje noen av oss trenger litt utfylling allikevel...?

Geir :)

Stemmer, det var fødselstalla eg sikta til.

Lenke til kommentar
Roger Ingebrigtsen trekker seg som statssekretær

På grunn av seksuell relasjon med yngre jente.

http://www.dagbladet.no/2012/11/30/nyheter/innenriks/politikk/24626591/

- I 2004, da jeg var 37 år, innledet jeg en seksuell relasjon med en 20 yngre jente. Aldersforskjellen var uakseptabel, skriver Ingebrigtsen på Facebook.

Bare jeg som ikke ser helt denne her? Hvorfor i alle dage skulle han skamme seg over å ha sex med en ung jente?

Med forbehold om at det kan dukke opp mer etterhvert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet...itikk/24626591/

Bare jeg som ikke ser helt denne her? Hvorfor i alle dage skulle han skamme seg over å ha sex med en ung jente?

Med forbehold om at det kan dukke opp mer etterhvert.

Hun var 20 år yngre dvs 17. Det er jo helt på grensen til den seksuelle lavalderen, og jeg ser ikke noe galt i at han trekker seg. En tillitsvalgt må holde sin sti ren, og da tar det seg ikke ut at han går på barnerov.

Når det er sagt, så har jeg i utgangspunktet ingenting imot seksuelle relasjoner mellom 17 år gamle jenter og eldre menn. Er man over 16 er man lovlig, og såfremt det er gjensidighet i forholdet ser jeg ikke problemet, og ikke er det min sak å ha noen mening om det heller.

Lenke til kommentar

Hun var 20 år yngre dvs 17. Det er jo helt på grensen til den seksuelle lavalderen, og jeg ser ikke noe galt i at han trekker seg. En tillitsvalgt må holde sin sti ren, og da tar det seg ikke ut at han går på barnerov.

Når det er sagt, så har jeg i utgangspunktet ingenting imot seksuelle relasjoner mellom 17 år gamle jenter og eldre menn. Er man over 16 er man lovlig, og såfremt det er gjensidighet i forholdet ser jeg ikke problemet, og ikke er det min sak å ha noen mening om det heller.

Om det er aldersforskjellen som er problemet ser jeg ikke noe problem. De aller fleste menn ville gjort det samme og han har ikke gjort noe galt eller såret noen ved det alene. Hadde det vært en ung mann og en gammel dame tror jeg ikke det ville blitt noe kritikk en gang, kanskje den slemme unge som "played" den eldre damen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mannlig seksualitet er pr def kriminell og skitten. Og kvinner er jomfrurene. Det er moralen i historien. Hintet ligger i det Ingebrigtsen sier "det kom noe opp nå i det siste", som betyr enten at kvinnen er ute på hevntok, eller at noen i nominasjonskampen i Troms bruker det som brekkstang for selv å få makten.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Dette er - etter min mening - som med historien i Venstre: Det er ikke aldersforskjellen som er gal (med mindre man er KrF'er), men det faktum at en voksen og i partikretser relativt innflytelsesrik mann/kvinne har et forhold til en ung tillitsvalgt.

Jeg ser at Ingebrigtsen sier at "Aldersforskjellen var uakseptabel", det er synd, fordi det sementerer alder som et problem.

Interessant nok har Aftenposten dette oppslaget idag: Lykken er en yngre mann

Hvorfor ikke "Lykken er en yngre kvinne"?

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

At man puler i sin klikk er da ikke uvanlig. Sexhysteriet, noe ala pedohysteriet i UK, går over alle støvelskaft der man leter etter om en person har en for gaffel for mye, fordi det da betyr at gaffeleieren er mer bemidlet og dermed har mer makt.

At en automatisk gjør noen til ofre som er som hodeløse høns som må passes på. "shining white knight" er selve symbolet på en radikalfeminisert nasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...