Gå til innhold

Feminisert nasjon

240 stemmer

1. 1. Har Eivind Berge mer eller mindre korrekt i sin antakelse av vi lever i en feministstat?

• Helt rett
      93
    • Delvis rett
      92
    • Hverken rett eller galt
      10
    • Delvis galt
      9
    • Helt galt
      36

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke hvorfor det er naturlig at de beste jentene er i mindretall (av jentene) når de som kommer inn trossalt er de mest motiverte jentene, de som vil komme inn. Man skulle jo tro at man da fikk dem som hadde best grunnlag for å prestere.

Fordi de fleste av de beste jentene statstistisk aldri søker. De gjør som regel noe helt annet med livet sitt. Det dillemmaet har man forsåvidt med gutter også: Hvorfor kaste bort år på militæret når det er bedre ting å ta seg til. Men flere gutter finner det øyensynlig bryet verdt. (Og på min tid hadde man ikke noe valg.)

Svar på off topic har jeg sendt på PM.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Litt finurlig hvordan samfunnet reagerer på kvinner som anklager. Da antaes det med 100% sikkerhet at det er en sannhet.

Denne saken er i så måte fantastisk.

Psychodame.

Litt finurlig hvordan samfunnet reagerer på kvinner som anklager. Da antaes det med 100% sikkerhet at det er en sannhet.

Denne saken er i så måte fantastisk.

Psychodame.

Det handler mye om gamle kjønnsroller. Jenter er snille og rolige, mens gutter er høyrøstede og ute etter bråk. Kvinner og menn forskjellsbehandles basert på kjønnsroller. Og akkurat det er ikke noe man kan beskylde feminismen for.

Lenke til kommentar

Det handler mye om gamle kjønnsroller. Jenter er snille og rolige, mens gutter er høyrøstede og ute etter bråk. Kvinner og menn forskjellsbehandles basert på kjønnsroller. Og akkurat det er ikke noe man kan beskylde feminismen for.

Jovisst. For den brukes aktivt når det er til gavn for feminismen av radikalfeministene. Derfor også f.eks Julia ikke får noe pes, fordi hun er kvinne. Stakkars falske psychodame.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Absolutt. Først hever du deg som den gode patriark du er (anklage andre for kjerringer). Det er klassisk teknikk fra radikalfeministene (gratulerer). Og smeller du til med angrep på "sutring". Som også er en klassisk teknikk fra den samme gjengen (grattis #2).

Lenke til kommentar

Absolutt. Først hever du deg som den gode patriark du er (anklage andre for kjerringer). Det er klassisk teknikk fra radikalfeministene (gratulerer). Og smeller du til med angrep på "sutring". Som også er en klassisk teknikk fra den samme gjengen (grattis #2).

Høres ut som du lever i din egen verden der du alltid har rett i alle saker, mens alle som er uenige er radikalfeminister.

Lenke til kommentar

I og med at det fins to kjønn, så fins det en spaltelinje, og da vil det være naturlig med interessemotsetninger på hver side av linjen. Du får linjer overalt hvor det er forskjell, etnisk, kjønn, språk, osv.

Det er nok kvinner som mener det aldri kan bli for mange fordeler til damer. Det er nok kvinner som ikke har som mål at samfunnet behandler individer som selvstendige enheter som skal få alle muligheter åpne, men som jobber aktivt for at systemene i samfunnet skal gi kvinner fordeler på bekostning av menn.

Dette er et faktum vi ikke får forandret. Dersom du er snill mot damer, ender du bare opp med å bli spyttet i trynet. Ergo: tråkk damer ned i søla, og det med god samvittighet.

Lenke til kommentar

Ny feministfjott , Nora Fjelddale, som "gråter fordi noen er slemme med meg".

Denne gangen er det Oslo Sv sin leder som utøver sin rasisme ovenfor Akhtar Chaudhry.

- Akhtar er en som snakker sterkt om sitt feministiske engasjement. Da er det spesielt å ringe meg, en jente på 25 år, og skjelle meg ut på den måten.

1352959411932_569.jpg

buuuuhuuu.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ny feministfjott , Nora Fjelddale, som "gråter fordi noen er slemme med meg".

Denne gangen er det Oslo Sv sin leder som utøver sin rasisme ovenfor Akhtar Chaudhry.

- Akhtar er en som snakker sterkt om sitt feministiske engasjement. Da er det spesielt å ringe meg, en jente på 25 år, og skjelle meg ut på den måten.

a>

buuuuhuuu.

Vanskelig å si noe bastant uten å kjenne hele saken, men utifra det som kommer frem virker hun jo utrolig lite oppegående. Først poster hun at Chaudry har varslet noe han ikke har varslet, så drar hun feminisme inn i det hele.

Hva i alle dager har feminisme med saken å gjøre? grøsser ved tanken på at hun, og sånne som henne, ønsker å styre landet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

La oss ikke glemme at hun er ganske langt nede i "næringskjeden", og at hun er relativt ung og fersk i gamet. Hun skal nå ha litt respekt for å tørre å stå opp mot "øvrigheta", synes nå jeg

Så synes jeg samtidig at den godeste Akhtar ble litt i overkant hissig, mon tro hvorfor?

:)

Lenke til kommentar

Politikk er ikke noen frøkensport, og ikke er jeg sikker på om vi er tjent med at den blir det. Men nå ville vel den gjennomsnittlige SV-dame rynke på nesen hvis en gammel gubbe kalte dem "frøken" også. Da bør de kanskje ikke spille "ung jente"-kortet, og istedet vise at de har bein i nesa...

Nå mistenker jeg kanskje at denne saken ikke handler om feministkortet i det hele tatt, men om lederstrid, akkurat som i Senterpartiets nylige bruduljer, og da er slike saker nyttige for å få presseoppslag.

Lenke til kommentar

La oss ikke glemme at hun er ganske langt nede i "næringskjeden", og at hun er relativt ung og fersk i gamet. Hun skal nå ha litt respekt for å tørre å stå opp mot "øvrigheta", synes nå jeg

Så synes jeg samtidig at den godeste Akhtar ble litt i overkant hissig, mon tro hvorfor?

:)

Hun er leder for Oslo SV. Det største lokallaget for SV, samt dermed "sjefen" til AC. Samt at politikk er makt, og hun har altså brukt sin makt på det AC mener er feilaktig grunnlag og ikke faktum.

Hun er voksen. Og bør dermed oppføre seg som voksen. Hvis man får falske anklager mot seg er det lett å bli hissig. Noen synes selvsagt at man skal tåle falske anklager.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.vg.no/sport/fotball/kvinner/artikkel.php?artid=10071453

Synes egentlig denne er litt interessant. Bør kvinnefotball få samme oppmerksomhet og annerkjennelse som herrefotballen? Min umiddelbare reaksjon er at jeg ikke synes det er rart at kvinnefotball, som er så lite og holder ett veldig lavt nivå, får betydelig mindre oppmerksomhet. Da er det kanskje ikke så rart om kongen prioriterer herrefotball, når dette trossalt er en stor idrett med mange tilhengere, mot kvinnefotballen som for de aller fleste er helt uinteressant. Særlig kommentarfeltet er artig der det dras inn hvor lite kvinnelaget får for å vinne VM sammenlignet med hva herrene ville fått.

Er det forøvrig noen som tror at det er særlig mange av dem som skriker høyest opp om hvor lite oppmerksomhet kvinnefotballen får som interesserer seg for fotball selv?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes hverken kvinne- eller herrefotball burde være garantert oppmerksomhet, utover det de skaper selv. Den oppmerksomheten bør være helt frivillig. Nå er jeg som kjent ikke monarkist, og synes at kongen burde få gå på de idrettsarrangementer som måtte passe ham.

Vil ikke damefotballen ha noen kongepokal lenger, så er det jo bare å takke nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...