Kristian Aleksander Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hei, Mulig jeg er litt dum nå, men har prøvd å finne informasjon en del andre steder. Desverre, så er det litt vannskelig. Jeg trenger en ruter, som er relativt ok. Men samtidig så vil jeg ha muligheten til å begrense nedlastningen og opplastningen til de som bruker nettverket. Om det blir i form av et eget gjestenettverk eller på MAC adresse er ikke noe problem. Må bare gjøres på mer enn 1 pc. Ruteren må være trådløs. Vil helst unngå å ha flere rutere enn jeg må på nettverket. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) Det du er ute etter er QOS. Enkelt fortalt så kan QOS settes til å prioritere forskjellig trafikk på nettverket. Enten ved port, IP eller MAC. Så om du setter port 80 til høyeste prioritet så vil du alltid få utnyttet vanlig web-surfing uten noe forstyrrelse. Samme går for spilling. Sett spillets port under port 80. Da vil spillet få prioritert kapasitet om noen driver å laster ned. Men om noen surfer, så får de prioritet over din spilling igjen. Men så kan du også sette en IP/MAC som høyeste prioritet. Og da vil den få prioritert trafikk. Vil forøvrig anbefale deg å benytte DD-WRT støttede rutere. Her har du en artikkel om QOS på DD-WRT http://www.howtogeek.com/70659/how-to-give-your-computers-network-traffic-priority-with-dd-wrt/ Endret 3. august 2012 av Hille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå