christe Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 har prøvd å formater pc-en min en stund nå. gjort det hundre ganger før men med cd. startet først med å boote med cden, fikk bare error hele tiden så jeg sjekket disken og den var full av riper så ga det opp. prøvde å brenne ut en ny cd, men pc-en stritter sterkt i mot hver gang jeg prøver noe nytt, får error på error på error. så jeg har bestemt meg for å prøve med usb pen. bruker et program som heter unetbootin, har fungert fint før. legger til det jeg skal, iso fil :/F som er usb pennen alt går som smurt. problemet kommer når jeg skal boote med usb pennen, den kommer ikke opp som boot option i bios på pcn jeg skal formatere. har prøvd å se om den kommer opp på andre pc-er å det gjør den. så hva kan da være problemet? har bios versjon: 1.1.0.L72a vis det hjelper Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 har prøvd å formater pc-en min en stund nå. gjort det hundre ganger før men med cd. startet først med å boote med cden, fikk bare error hele tiden så jeg sjekket disken og den var full av riper så ga det opp. prøvde å brenne ut en ny cd, men pc-en stritter sterkt i mot hver gang jeg prøver noe nytt, får error på error på error. så jeg har bestemt meg for å prøve med usb pen. bruker et program som heter unetbootin, har fungert fint før. legger til det jeg skal, iso fil :/F som er usb pennen alt går som smurt. problemet kommer når jeg skal boote med usb pennen, den kommer ikke opp som boot option i bios på pcn jeg skal formatere. har prøvd å se om den kommer opp på andre pc-er å det gjør den. så hva kan da være problemet? har bios versjon: 1.1.0.L72a vis det hjelper Kan være at BIOSen trenger en oppdatering, eller at boot fra USB er disablet! Sjekket dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 har prøvd å formater pc-en min en stund nå. gjort det hundre ganger før men med cd. startet først med å boote med cden, fikk bare error hele tiden så jeg sjekket disken og den var full av riper så ga det opp. prøvde å brenne ut en ny cd, men pc-en stritter sterkt i mot hver gang jeg prøver noe nytt, får error på error på error. så jeg har bestemt meg for å prøve med usb pen. bruker et program som heter unetbootin, har fungert fint før. legger til det jeg skal, iso fil :/F som er usb pennen alt går som smurt. problemet kommer når jeg skal boote med usb pennen, den kommer ikke opp som boot option i bios på pcn jeg skal formatere. har prøvd å se om den kommer opp på andre pc-er å det gjør den. så hva kan da være problemet? har bios versjon: 1.1.0.L72a vis det hjelper Kan være at BIOSen trenger en oppdatering, eller at boot fra USB er disablet! Sjekket dette? Ja du burde sjekke BIOS innstillinger, vis det ikke er standard navn som "USB" eller "PORTABLEDEVICE" så får du vel de forskjellige usb navnene. Da skal du velge "USB-HDD", ville anbefalt deg til å bytte til Y.U.M.I. som er et ganske godt og vel gjennomført program som er enkelt og greit. Lenke til kommentar
christe Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 fant ut av det, gikk i usb options og byttet usb mass storage til harddrive, så gikk jeg på boot og valgte nr2 på boot husker ikke hva det heter, men hvertfall så tvingte jeg usb til å være første harddisk og den eneste som ble vist i boot device tror jeg forklarte litt dårlig her nå men. takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå