SnK18 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Hei! Jeg har noen merker etter tidligere kviser, og skal reise til syden i 3 uker. Jeg vurderer å ta litt sol før jeg drar for å ha grunnlag, men jeg tenker på merkene jeg har etter kviser. Er det noe forskjell på vanlig sol og solarium bortsett fra at solarium er sterkere? Lenke til kommentar
festen Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) I solarium er det mer UVA stråler, som gjør at en kan sole seg mer uten å bli brent, relativt til sola, om du tenker på den totale strålingen du trenger for å få brunfarge, UVA er også sånn at det trenger dypere inn i huden, og er mer assosiert med rynker og kreft enn UVB, solarium er farligere enn vanlig sol og derfor bør en unngå å bruke solkrem som bare beskytter mot UVA når en er ute i Sola, selv om en UVB (only) solkrem gjør at en fortere blir brun). Når en blir brent er det mest UVB strålene som har vært på ferde, og de er ikke like farlige. Endret 2. august 2012 av festen Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Kjøp deg heller betakaroten tilskudd. Det gir godt grunnlag for å bli brun av soling. Lenke til kommentar
SnK18 Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Tingen er at jeg skal bruke høy SPF på de merkene jeg har også sole resten av ansiktet. Kan jeg ta solkrem på i solarium? På bare de punktene der jeg har merker. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Solkrem er laget for sollys og ikke solarium da. Jeg ville spurt legen om råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå