Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

17år, verdt å ta lappen?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fylte 17 år i Mars, vurderte å ta moped lappen i fjor, men valgte å vente, ettersom det var såpass sent på året. Jeg tviler på at jeg vil ha råd til bil lappen med det første, samme gjelder LETT-MC lappen, så lurer på om Moped er en Ok måte å komme seg rundt på.

Er ferdig med trafikalt grunnkurs, men ikke mørkekjøring.

Hvor mye tror du/dere resten kommer på?

Hvilken type moped ville du anbefalt?

Har sett litt på en Suzuki tsx, og Honda MT5.. litt gamle modeller men.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Resten av lappen kommer på like i overkant av 5000 kr. Avhenger selvfølgelig av hvilke tilbud trafikkskolene har. Har sett totalpriser mellom 5-10 000 kr.

Honda MT5 er riktignok en eldre modell, men har hørt mye bra om den. Billig deler, grei å kjøre (sliter noe i oppoverbakker)

En kamerat av meg fortalte at de ikke var så vanskelig å "mekke" på heller.

Men bare for å ha sagt det. Jeg ville ikke godt til innkjøp av mopedlappen i en alder av 17 år. Sløs med penger. Du er jo 18 om ikke lenge. Skaff heller en deltidsjobb utenom skolen (dersom du ikke har en fra før) Ta bussen det neste året-årene. Ungdomskort er billig og funker fint. Vet ikke helt hvordan bosituasjonen din er og tilgang til buss. Men jeg ville holdt meg på det så lenge som mulig. Ikke kast penga ut av vinduet. Har du lappen på bil har du lappen på moped uansett. Verdt sparekronene.

Tenk over det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...