amumar Skrevet 1. august 2012 Rapporter Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Skal ha meg ny bærbar pc, så snart eg finn den "perfekte" pakka for min del. Skal brukast til skule, surfing og speling av Football Manager 12 (13, 14, 15) og kanskje, kanskje Fifa13 om eg finn på å kjøpe det.. Spørsmålet er som følger, vil HD4000 vere kraftig nok til dette (og vil evt å makse ut minnekapasiteten hjelpe) Evt kva er absolutt dårligaste skjermkort eg burde ta til takke med? Kan no nevnast at i pcen eg har i fanget no, så sitt der ikkje akkurat noko kraftverk: NVIDIA GeForce G 105M - kor mykje kraftigar er HD4000 enn dette kortet? -amumar- Endret 1. august 2012 av amumar Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. august 2012 Rapporter Del Skrevet 1. august 2012 http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-G-105M.13790.0.html http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-Graphics-4000.69168.0.html HD 4000 er istand til å kjøre Fifa 12 på middels grafikk, hvordan Football Manager fungerer aner jeg ikke. 105M ligger på ca 20-30% av ytelsen til et "HD 4000," avhengig av hvilket HD 4000 du får (klokkefrekvens og minneytelse har mye å si her.) Lenke til kommentar
amumar Skrevet 1. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Reknar med Fifa krever en god del meir enn Football Manager, så om Fifa går på middels så ser det lovande ut. ang klokkefrekvens så er det vel då lurt å styre unna i3, prøve å finne ein av dei betre av i5 eller å rett og slett gå for ein i7? skal uansett sette inn maks minne, Edit; såg på den første linken at til og med HD2000 er raskare, 18% Endret 1. august 2012 av amumar Lenke til kommentar
amumar Skrevet 1. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2012 prosessorane med U-forteiknelse, eks: Intel Core i5 3317U, blir dei for svake? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. august 2012 Rapporter Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Ingen moderne prosessor er for svak til å kjøre FM. Men det spørs bare hvor mange ligaer og hvor stor database du vil spille med. Jo sterkere prosessor, jo hurtigere vil fremdriften i spillet bli. Jo fler ligaer og jo større database, jo tregere går spillet. ULV- prosessorene (de med U) er selvfølgelig svakere enn de "voksne" prosessorene. HD 4000 vil jeg anta skal klare å ta seg av grafikken i FM på middels innstillinger, kanskje bare på lav innstilling - men det betyr lite for totalopplevelsen, grafikken er ikke så viktig i dette spillet. Men det kan selvfølgelig endre seg i fremtidige utgaver av spillet. Sørg for å ha nok minne. 4 GB+ Endret 1. august 2012 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå