Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bekymret for kjønnssykdom - Noen som kan hjelpe?

LivingLife

Anbefalte innlegg

(LØST: problemet var streptokokker type b.. Løsning: Antibiotika)

Skal være kort:

Dama og jeg forlot begge "jomfru-verdenen" sammen,

og har aldri hatt andre seksuelle partnere

Dama har slitet med blærekatarr i noen uker nå (Det har kommet

tilbake etter antibiotika kurer), men ved urinprøven hu nå leverte (igjen - for å sjekke om blærekatarren var tilbake), var prøven "NEGATIV" for urinveisinfeksjon..

Symptomene er:

Må på do hele tiden (kommer lite/ikke noe ut)

Vondt å gå på do

Vi er begge 18 år, og selv har jeg ingen av symptomene dama har (helt normal)

Altså vil jeg tru det ikke er klamydia, ettersom jeg er symptomfri- men har hørt man kan ha det uten å merke det.. Likevel har jeg ingen grunn til å tru at hu skulle være utro..

Hun går på p-piller, og jeg vil derfor anta at det ikke kan være graviditet (ettersom det tydligvis også kan føre til økt "do-lyst"), men selvfølgelig er ingen prevensjon 100% trygg.

Noen som har noen idé til hva det kan være - eller har opplevd noe likt? Noen erfaringer med soppinfeksjon i underlivet? - og isåfall; hvilke symptomer, annet enn do-lyst, har denne infeksjonen?

Bør jeg bekymre meg?

Konklusjon:

Vondt å tisse, må på do hele tiden

Ikke blærekatarr

Fast partner (og aldri hatt noen andre)

På p-piller

Jeg har selv ingen symptomer (klamydia vil derfor være usannsynelig)

Takker for alle nyttige svar!

Endret av LivingLife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørt det svaret :)

Men denne stoler jeg på..

Vi har kjent hverandre i mange år, og velger derfor å stole på hu (tviler ikke i det hele tatt)

Så derfor lurer jeg på om det er en annen mulighet enn kjønnssykdom? (i.o.m at blærekatarrtesten var negativ)

Lenke til kommentar
Isåfall, siden den prøven var negativ - er det definitivt en kjønnssykdom?

Det kan sikkert være andre ting, men test for alt som er mulig. Folk er ikke til å stole på. Viser det seg at hu er til å stole på og det er noe annet så er du hvertfall sikker.
Lenke til kommentar

Vi har kjent hverandre i mange år, og velger derfor å stole på hu (tviler ikke i det hele tatt)

Så derfor lurer jeg på om det er en annen mulighet enn kjønnssykdom? (i.o.m at blærekatarrtesten var negativ)

Last famous words. Du kommer til å få noen skikkelige skuffelser med åra.

Lenke til kommentar

Last famous words. Du kommer til å få noen skikkelige skuffelser med åra.

Heldigvis kjenner ikke du situasjonen ;) Verken personene involvert eller historien vi har..

"Have some faith"

Lenke til kommentar

ja, det kan det fordi hvis hun har fått en rift som gir svie/smerte ved urinering kan det føre til at hun ikke får til og tisse ordentlig og således trekker musklene sammen, som fører til at hun ikke får til og tisse mer. Dermed må hun ha hyppig lating. Dette går over av seg selv .

håper dette var til hjelp :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det var verken klamydia, en rift eller blærekatarr!

Jeg kjenner mennesket som art. Du kommer til å bli skuffa, trust me.

Heldigvis tok du feil, og jeg ble ikke skuffet..

Det viste seg å være streptokokker, og ble fjernet med en 1-ukers antibiotikakur :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...