sdf123 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg har mottatt en Giro Utbetaling fra Tollregion Oslo og Akerhus. Men etter hva jeg husker tar banker gebyr for å gi ut penger ved slike Giru Utbetaling. Finnes det steder der jeg slipper gebyrer? Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hvilken bank er du kunde i? Er du DNB-kunde kan du gå på alle postkontor/post i butikk og hente ut pengene gebyrfritt. Regner med at andre banker også har gebyrfritt for sine kunder. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Har en kapitalkonto der, men har ikke noe kort der(visa/debt etc). Funker det da også? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Du skal slippe gebyr dersom du velger å ikke ta ut i kontanter men setter inn på konto. Men det er år og dag siden sist jeg hadde en slik mellom hendene. 1 Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Har en kapitalkonto der, men har ikke noe kort der(visa/debt etc). Funker det da også? Jepp det funker. Du får gebyrfritt hvis du setter pengene inn på kapitalkontoen (du kan ta ut igjen pengene med en gang etterpå). Men pass på at kundebehandleren tar innskuddet før han tar giroen. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Hva mener du med tar innskuddet før giroen? At jeg må huske på å si at jeg vil ha pengene satt rett inn på konto for å slippe gebyrene? Slik at han ikke tar å veksler inn pengene, gir meg dem for så å sette dem inn? Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Strengt tatt trenger du ikke si mer enn at du vil sette inn pengene på denne kontoen, for så å ta dem ut igjen (hvis du vil). Det er bare systemet til Posten som krever at du foretar innskudd først (for å vise at du er kunde) og deretter behandler giro utbetaling for å slippe gebyr. Dette bør kundebehandler vite, men du kan møte på litt av hvert hvis du går til en post i butikk.. EDIT: Husk å ta med kontonummeret til kapitalkontoen hvis du går i en post i butkk, siden de ikke har mulighet til å finne det i systemet sitt (noe de kan på postkontor).. Endret 2. august 2012 av Slutsky Lenke til kommentar
Anita skar Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Jeg har ikke Bank konto, men jeg har en Giro Utbetaling og lurer på hvor jeg kan få hevet den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå