Gå til innhold

De største løgnene

Anbefalte innlegg

Ap om Postdirektivet 2011: "Vi legger ned veto mot direktivet (...) for å beskytte arbeidsplassene" - Et år seinere vedtar Ap å legge ned de fleste postkontorene.

Barack Obama om økonomikrisen 2008: "Yes, we can!" - No, you cannot! USA gikk nesten konkurs sommeren 2011.

Høyre og Frp om skattelettelse: "Vi vil sette ned skattenivået for folk flest." - Under den siste borgerlig regjering med Frps støtte var det kun de rike som fikk skattelettelse.

Angela Merkel om innføring av felles gjeldbyrde i Europa: "Ikke så lenge jeg lever!" - En uke etter uttalelsen ga hun etter. Og hun lever fremdeles!

Siv Jensen i sommer 2011: "Vi er alle AUFere." - Nei, det er dere ikke!

Angela Merkel om PIIGS-landene og reddningspakker i fjor høst: "Ingen kommer til å bli latt i stikken." - Tyskland var landet som blokkerte mest for flere utbetalinger i de siste EU-toppmøtene.

Jens Stoltenberg i sommer 2011: "Gjerningsmannen har ikke forandret oss". - Indeed. Rasismen i Norge er like ille som før, hvis ikke verre. En sann løgn?

Nicolas Sarkozy om Frankrikes eventuell nedgradering: "Blir vi nedgradert, er jeg en død mann." - 1. Frankrike er nedgradert. 2. Du lever fremdeles, men du har derimot fått sparken.

Siv Jensen om Frps innvandrer-retorikk i sommer 2011: "Vi skal moderere språkbruket." - løftet varte i kun 2 uker, og så var det på'n igjen.

David Cameron om Eurokrisen: "Europa må samarbeide for å løse krisen." - Ved siste møtet i fjor var det herr Cameron som torpederte skritt mot en felles løsning.

Jonas Gahr Støre i mars/april 2012 om Tjudi-saken: "Jeg har ikke vært inhabil!" - Ingen kommentar nødvendig.

EU-kommisjonen: "Vi skal gjøre alt for å redde Euroen." - Har hørt det ofte før, så med andre ord, dere gjør ingenting.

Audun Lysbakken om SVs katastrofevalg i fjor: "Jeg skal rydde opp i partiet!" - SV har hatt historisk lav oppslutning siden.

Det norske folk 22/7-2011 og seinere i 22/7-2012: "Vi taklet terroren veldig bra og svarer på den med mer kjærlighet og mer åpenhet." - Never tell a same lie twice.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Politikerne jobber alle for samme agenda, og løgn er deres fremste verktøy for å komme til målet.

De bruker forskjellige løgner for å lure folket til å tro at det fins noe "alternativ" på stortinget, og stadig nye løgner for å dekke over de gamle.

Hvert eneste ord de fleste av dem sier, og hver eneste setning, er enten løgn eller for å dekke over en løgn.

Og folk flest lar seg lure hver eneste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...