Gå til innhold

Hvorfor liker ikke DU politiet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Politiet kan selvfølgelig prøve å snakke med dem. Ikke noe mer.

 

Om personen ønsker å ta sitt liv, er dette personens eget valg, selv hvor feigt det er.

Forstår jeg deg riktig hvis jeg sier at: Du ønsker politiet slik det er i dag bortsett fra at de straffeforfølger narkomane og griper inn med makt for å redde folk som prøver å ta sitt eget liv?
Lenke til kommentar

Kom over noe på spesialenheten.no angående det å levere en anmeldelse på politie:

 

ved fysiske overgrep (unødig maktbruk) vil en legejournal el.l. ofte være et viktig bevis.

 

Dette betyr vel at man må ha synlige skader for at det kan konkluderes med at politiet har brukt unødig makt.

Lenke til kommentar

Nei.

 

Politiet skal heller ikke straffeforfølge dem som kjører vannscooter, spiller poker, eller gambler.

 

Det jeg sier er at vi mennesker fint kan ta vare på oss selv, men trenger politiet når andre mennesker bruker vold mot oss.

Det er en grunn til at gambling er ulovlig i brorparten av verden. Det er kult når du vinner, men familier kan gå til grunne hvis far er spillegal.

 

Kom over noe på spesialenheten.no angående det å levere en anmeldelse på politie:

 

ved fysiske overgrep (unødig maktbruk) vil en legejournal el.l. ofte være et viktig bevis.

 

Dette betyr vel at man må ha synlige skader for at det kan konkluderes med at politiet har brukt unødig makt.

Det står jo at det er et viktig bevis, ikke avgjørende.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at gambling er ulovlig i brorparten av verden. Det er kult når du vinner, men familier kan gå til grunne hvis far er spillegal.

Hvis noen prøver å spille bort familiemedlemmer, er det en annen sak, ja.

 

Spillegalsap er et valg. - Gambling er ikke forbudt i Norge, det er bare monopolisert.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at gambling er ulovlig i brorparten av verden. Det er kult når du vinner, men familier kan gå til grunne hvis far er spillegal.

Hvis noen prøver å spille bort familiemedlemmer, er det en annen sak, ja.

 

Spillegalsap er et valg. - Gambling er ikke forbudt i Norge, det er bare monopolisert.

Hvis det ikke er forbudt, hvorfor slår politiet da ned på det?

 

Jeg snakker ikke om hvis folk spiller bort familiemedlemmer. Det har jeg aldri hørt om.

Det jeg snakker om er den klassiske "legge husskjøtet" på bordet. Og spillegalskap er ikke et valg.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er forbudt, hvorfor slår politiet da ned på det?

Hva med Norsk tipping?

 

Jeg snakker ikke om hvis folk spiller bort familiemedlemmer. Det har jeg aldri hørt om.

Det jeg snakker om er den klassiske "legge husskjøtet" på bordet. Og spillegalskap er ikke et valg.

Hvis noen velger å "legge husskjøtet" på boret, hvorfor skal dem stoppes? De eier jo huset, ikke politiet.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er forbudt, hvorfor slår politiet da ned på det?

Hva med Norsk tipping?

 

Jeg snakker ikke om hvis folk spiller bort familiemedlemmer. Det har jeg aldri hørt om.

Det jeg snakker om er den klassiske "legge husskjøtet" på bordet. Og spillegalskap er ikke et valg.

Hvis noen velger å "legge husskjøtet" på boret, hvorfor skal dem stoppes? De eier jo huset, ikke politiet.

Det virker som om du tror det er politiet som lager lovene... Igjen, det blir som å kjefte på fotballen som knuser ruta di, istede for fotballspilleren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om hvis folk spiller bort familiemedlemmer. Det har jeg aldri hørt om.

Det jeg snakker om er den klassiske "legge husskjøtet" på bordet. Og spillegalskap er ikke et valg.

 

Selv om folk blir spilleavhengige, narkomane eller kjører seg ihjel på vannscooter, må da det være deres valg. Snart får vi ikke lov til å gå ut døra uten å bokstavelig talt ha puter sydd under armene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg er enig med dere begge i at det er for mye forbud i Norge. Men mange av de "meningsløse" forbudene kan ha store samfunnsøkonomiske kostnader i et sosialdemokrati der alle er med på å spleise.

 

Tenker feks på sikkerhetsbelte. Hvis du krasjer uten belte og blir alvorlig skadet er det vi som skattebetalere (gitt at dere betaler skatt) som må betale den regninga.

 

Men, ja.. Enig i at det er mange unødige forbud.

Men da sjekker jeg de politiske partienes program. Jeg går ikke rundt og hater politiet.

Lenke til kommentar

Morsomt at du fremstiller det som om dem som kjører uten sikkerhetsbelte ikke betaler skatt selv.

 

Hva med å heller finne en måte som gjør at ulykker ikke belaster Ola Nordmann? - Så slipper vi å tvinge folk til å gjøre det "staten sparer mest penger på"?

Hvordan fikk du "dere" til å bli de som kjører uten sikkerhetsbelte? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om folk blir spilleavhengige, narkomane eller kjører seg ihjel på vannscooter, må da det være deres valg. Snart får vi ikke lov til å gå ut døra uten å bokstavelig talt ha puter sydd under armene.

 

Det er dine og mine skattepenger som går til rehabilitering, trygd og andre utgifter som blir konsekvensen av idiotiske valg. Da er det bedre å sette de samme pengene inn der det faktisk finnes verdiskapning.

Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste elsker politiet så lenge de kan bruke politiet til det de vil.

 

Jeg ser absolutt store problemer med politiet som en helhet, men innser likevel at politiet spiller en viktig rolle i samfunnet. Dermed blir vel de fleste personers problem med politiet at politiet ikke gjør det de anser som viktig.

Lenke til kommentar

Din private sikkerhet og din families sikkerhet fra grov kriminalitet burde ikke overlates til noen bortskjemte mobbeofre, bittre med lav lønn og stygge uniformer. Eller de falske juristene uten uniform.

 

Din families sikkerhet og din personlige sikkerhet må du ta ansvar for. Skaff deg en pistol. Ha et balltre eller 4 i hjemmet. Gå med kniv i veska. Kjøp pepperspray og strømpistol.

 

Det er drapsmenn som går fri etter 3 år. 5år og 7 år. Fengsel er ingenting. Du må være klar.

 

Aldri stol på politiet. De beskytter seg og sine. De bryr seg ikke om deg og de fleste av dem er lei kriminalitet og har gitt opp. Barnehage politi blir da korrupte og farlige.

 

Skaff deg et våpen. Da vil du være på samme nivå som politiet.

Da kan du svare mot et eventuelt maktmisbruk.

 

V_pnet_politi_i_ret_202945a.jpg

2009520114638394_3.jpg

 

Bilde_675_lrg.jpg

Politi__Moat__Ro_77787916x9.jpg

Endret av FFA
Lenke til kommentar

Andrew-Scott-Killed.jpg

 

Andrew Scott ble skutt og drept av politiet søndag når offiserer feilaktig trodde at den uskyldige mannen hjem var som et mord mistenkt.

 

Offiserer fra Lake County Sheriff kontor trodde de ble konfrontert Jonathan Brown, en mann anklaget for mord, rapporterte WESH i Orlando. Brown hadde blitt oppdaget på Blueberry Hills Leilighet kompleks og hans motorsykkel ble parkert på tvers fra Andrew Scott hjem.

 

Det var i 01:30 am når varamedlemmer banket på 26-åringen Scott dør, ikke å identifisere seg som politi. Scott svarte døren holder en pistol, og varamedlemmer åpnet ild.

 

"Når vi banket på døren, døren åpnet og beboer av at leiligheten pekte en pistol på vararepresentantar og det er da vi åpnet ild og drepte ham," Lt John Herrell fortalte WESH.

 

Selv om Scott var godt innenfor sine rettigheter til å svare på døren med håndvåpenet sitt, og innen grunn til å være skeptisk til folk på døra hans midt på natten når en anklaget mord er løs, og selv om offiserene aldri identifisert seg selv, Herrell likevel hevdet at Andrew Scott var på feil.

 

"Det er bare en bisarr sett av omstendigheter. Poenget er, du peker en pistol på en stedfortreder lensmann eller politi kontor, du kommer til å bli skutt, "Herrell sa.

 

Herrell sa representantene valgte ikke å identifisere seg selv fordi de mente det ville være mer "taktisk fordel."

 

Venner fortalte Orlando Sentinel at Scott, en pizza deliveryman, var en "happy-go-lucky guy" som trolig var nervøs da han hørte fremmede på sitt døren så sent på kvelden. De sa han var hjemme med sin samboer og hadde planer om å se en film etter å ha jobbet sent på Hungry Howie 's Pizza.

 

Pat Casalaspro, eieren av restauranten hvor Scott jobbet, sa han sannsynligvis ikke visste hvem som var ute og svarte døren holder en pistol.

 

"Jeg kan garantere deg at han prøvde å beskytte seg selv," Casalaspro sa, og legger til at Scott var ikke konfronterende.

 

Politiet senere arrestert Brown nær bygningen hvor Andrew Scott ble skutt.

Les mer på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...